Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Mor el pare del Palau Sant Jordi: l’arquitecte Arata Isozaki
  • CA

El pare del Palau Sant Jordi, l’arquitecte japonès Arata Isozaki ha mort aquest dijous, segons han informat diversos mitjans de comunicació i ha confirmat el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya. “Lamentem profundament la mort d’Arata Isozaki, autor de diverses obres a casa nostra, entre les quals destaca el Palau Sant Jordi”, ha dit el col·legi sobre l’arquitecte, que ha mort amb 91 anys per raons que, de moment, no se saben.

Isozai no només ha deixat llegat en el món de l’arquitectura pel Palau Sant Jordi, també per altres joies arquitectòniques que continuen en peu arreu del món, com el Museu d’Art de Gunma, l’Art Tower Mito d’Ibaraki, la biblioteca d’Oita, les torres Isozaki de Bilbao, la torre Allianza de Milà i la discoteca Palladium de Nova York. Aquestes dues construccions van fer que el 2019 fos guardonat amb el premi Pritzker. Quan l’arquitecte va recollir el premi va parlar sobre la seva infància: “Vaig créixer en una zona zero, marcada per la idea del buit”. Les seves paraules feien referència al fet que es va criar a un Japó marcat per la devastació de la Segona Guerra Mundial.

El pare dels vitralls de la Sagrada Família

El món arquitectònic barceloní va patir una altra pèrdua important el passat mes de novembre. Es tracta del pintor barceloní Joan Vila-Grau, que va dissenyar els vitralls de la Sagrada Família i va morir amb 90 anys. Durant la seva llarga trajectòria, va ser reconegut de diverses maneres: rebent la Creu de Sant Jordi i sent membre de la Membre de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona i de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi.

Pel que fa als vitralls de la Sagrada Família, va rebre l’encàrrec de fer-los el 1999. Concretament, va fer realitat els vitralls dels finestrals de la Resurrecció (2002), de la Llum (2003), de l’Aigua (2004), de la Nativitat (2005), incolors (2006), de les capelles absidals (2009), de la Vida (2009) i de la Pobresa (2010).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa