Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Més d’un centenar de dones es concentren per reclamar igualtat a l’Església

L’Església sempre ha estat cosa d’homes. De fet, la figura de la dona en el clergat sempre s’ha vist des d’una posició inferior als homes. Tot i que els temps estan canviant i aquests biaixos culturals lligats a la tradicionalitat cada vegada són menys comuns, encara hi ha moltes dones que han de lluitar per ser tractades igual que els homes en els seus llocs de culte. És per això que més d’un centenar de persones s’han concentrat aquest diumenge al migdia davant de la Catedral de Barcelona per reclamar la igualtat entre dones i homes a l’Església. Com és tradicional en els últims anys en els dies previs al 8-M, el col·lectiu Alcem la Veu ha convocat les creients a tornar als carrers per “fer visible” que les dones volen estar “a primera fila” de la institució.

“Estem qualificades per ser membres amb les mateixes oportunitats i funcions que els homes”, ha defensat Roser Soler, membre d’Alcem la Veu. Les concentrades, majoritàriament dones, han celebrat que en els últims anys el moviment “hagi agafat més volada” i de mica en mica s’avanci cap a la igualtat. En aquest sentit, les manifestants han afirmat que la lluita pels seus drets en la institució no s’atura i, per tant, cada dia s’arriba una mica més a prop de la igualtat total.

Cartell del col·lectiu Alcem la Veu, que reclama la igualtat entre dones i homes a l'Església / ACN
Cartell del col·lectiu Alcem la Veu, que reclama la igualtat entre dones i homes a l’Església / ACN

Preparacions pel 8M

als voltants del dia de la Dona, el 8 de març, sempre hi ha un augment significatiu de les associacions de dones que surten al carrer per reclamar els seus drets. Si bé és cert que no sempre van en conjunt, una infinitat de dones es manifesten per intentar igualar la seva situació a les dels homes. Tant a l’Església com al món empresarial o fins i tot les institucions públiques, les desigualtats són palpables, una situació que porta les dones a sortir al carrer per reclamar el de sempre: igualtat.

Més notícies
Notícia: La Casa de l’Aigua de Trinitat Vella tornarà a obrir la pròxima tardor
Comparteix
L'Ajuntament de Barcelona es gastarà 1,4 milions en reurbanitzar la zona de més de 4.500 metres quadrats
Notícia: La primera caganera tradicional de la història escalfa motors per Nadal
Comparteix
L'empresa Caganers.com, que ha transformat un producte exclusivament nadalenc en el souvenir català per excel·lència, treu a la llum la rèplica femenina del caganer
Notícia: Arriba el Gastrofest, ‘platillus’ d’autor i km 0 des de 5 euros
Comparteix
La fira gastronòmica, amb una àmplia oferta cul·linària i activitats diverses, es farà els dies 9 i 10 de març al Poble Espanyol
Notícia: El PP torna a la càrrega contra Can Vies
Comparteix
El líder popular a Barcelona, Daniel Sirera, critica que la finca ocupada pugui tenir una terrassa

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa