Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Les llambordes antigues tornen a aflorar accidentalment a l’Eixample

Qualsevol obra a la via pública que tingui lloc als barris més cèntrics de Barcelona té una alta probabilitat de deixar al descobert el paviment antic de la ciutat. Els moviments de terres en zones com l’Eixample, sobretot els que comporten la retirada de l’asfalt, ni que sigui de manera temporal, acaben fent aflorar les llambordes que abans configuraven el paisatge de les principals artèries de la capital catalana i de moltes vies més secundàries. Va ser el cas de la implantació de la superilla de l’Eixample, on va sortir a la superfície velles estructures i infraestructures de temps pretèrits que fins ara havien resistit cobertes per l’asfalt com aquest paviment, algunes edificacions o les vies del vell tramvia del carrer de Girona. La majoria de cops es tornen a tapar, però, en aquest darrer cas, es van conservar i ara un grup d’entusiastes del transport barceloní lluita dignificar-les amb la instal·lació d’una placa commemorativa

Tanmateix, aquest aflorament no sempre ve acompanyat d’uns treballs sobre el terreny. A vegades es dona de manera accidental per casuístiques diverses, com pot ser el pas constant de vehicles de gran tonatge, que provoquen un desgast extraordinari de les capes d’asfalt. Aquest sembla ser el cas del gran forat que ha aparegut en un tram del cantó muntanya del carril lateral de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre els carrers d’Entença i Vilamarí, al barri de la Nova Esquerra de l’Eixample. Segons ha pogut comprovar el TOT Barcelona, un gran orifici d’uns quatre metres i mig de llargària s’obre a l’altura dels números 415 i 417 d’aquesta artèria barcelonina. L’esvoranc es troba enmig del carril i amb l’aigua acumulada de la pluja queda parcialment negat, de manera que no s’acaba de veure la totalitat de la seva extensió.

Les llambordes antigues que han quedat al descobert en diferents punts de la Nova Esquerra de l'Eixample / A.R.
Les llambordes antigues que han quedat al descobert en diferents punts de la Nova Esquerra de l’Eixample / A.R.

Rèpliques a més punts del barri

Un altre dels indrets on aquestes llambordes surten a la llum és a la mateixa Gran Via, però a l’altura del número 489, molt a prop de la cruïlla amb el carrer de Viladomat. Precisament, en aquest punt de l’Eixample, hi havia fins fa només una setmana un dels forats en l’asfalt detectats més grans i també un dels que suposaven un risc més gran per a vehicles i vianants. Es trobava just davant d’una estació de bus -el pas constant dels quals explicaria per què era especialment pronunciat l’orifici- i el trepitjaven tant els usuaris del transport públic com les rodes dels vehicles que circulaven per aquest carril bus a la dreta de la via.

Les llambordes antigues que han quedat al descobert en diferents punts de la Nova Esquerra de l'Eixample / A.R.
Les llambordes antigues que han quedat al descobert en diferents punts de la Nova Esquerra de l’Eixample / A.R.

El forat, però, ja és història. Els operaris l’han tapat recentment i encara es pot distingir sobre l’asfalt les marques del nou material col·locat sobre les antigues llambordes que havien quedat al descobert.

Les llambordes antigues que han quedat al descobert en diferents punts de la Nova Esquerra de l'Eixample / A.R.
Les llambordes antigues que han quedat al descobert en diferents punts de la Nova Esquerra de l’Eixample / A.R.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Anselmo a març 23, 2025 | 15:29
    Anselmo març 23, 2025 | 15:29
    Crujidos a impuestos para y la ciudad está cada vez peor.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa