Els grups municipals de Junts, Barcelona en Comú, ERC i PP han registrat aquest dijous una petició conjunta per celebrar un ple extraordinari per abordar el conflicte de les places de mestres i Tècniques d’Educació Infantil (TEI) a les escoles bressol de Barcelona. En aquest ple extraordinari, que tindria lloc aquest divendres després del ple ordinari, es vol instar al govern municipal a garantir la plaça pel curs que ve a totes les mestres afectades pel dimensionament de les plantilles a les escoles bressol municipals, si cal amb l’ampliació de la plantilla que generi les places necessàries.
La problemàtica amb les escoles bressol neix de la proposta del govern municipal de fer una modificació de la relació de treball de les escoles bressol municipals que implicaria extingir unes 163 dotacions de mestre d’escola bressol i amortitzar 32 dotacions vacants de la categoria de mestres. D’aquesta manera, s’ocuparien amb TEI les places vigents.
Des d’aquests grups municipals de la capital catalana es va proposar en una comissió extraordinària de Drets Socials, Cultura i Esports posposar com a mínim un curs aquesta proposta; però el regidor d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, Lluís Rabell, ho va descartar.

Les reclamacions per garantir la plantilla
A parer d’aquests quatre grups, el procediment s’ha iniciat “sense previ avís i sense que consti aprovada en cap espai o òrgan municipal”. Han afegit que això ha generat malestar i angoixa en moltes de les treballadores, que s’han assabentat a finals d’aquest curs que no tindran continuïtat el curs que ve. Per a Junts, Barcelona en Comú, ERC i PP, la resposta de Rabell va ser “esquiva, freda, i immobilista” i l’acusen de no donar explicacions ni oferir cap garantia de continuïtat per a les treballadores afectades.
Per això reclamen que en aquest ple extraordinari es pugui debatre i votar una proposició on es garanteixi explícitament que els educadors i mestres afectats de manera immediata pel dimensionament de la plantilla que es donarà tinguin garantida una plaça a principi de curs.