El passat 26 de març, en Jaume estava seguint la Volta Ciclista a Catalunya amb bicicleta, quan, sense esperar-ho, va patir una parada cardiorespiratòria. Va ser llavors quan uns agents de la Guàrdia Urbana que es trobaven a prop del lloc dels fets van acostar-se per reanimar-lo. Concretament, van necessitar 15 minuts de reanimació i dues descàrregues del desfibril·lador. Van salvar-l’hi a vida. Aquesta història l’ha explicat la Guàrdia Urbana a través de Twitter, on també ha assenyalat que fa poc en Jaume va anar a donar les gràcies als agents que el van ajudar per donar-los les gràcies i, alhora, compartir amb ells les seves ganes de viure. Durant aquest retrobament també van parlar de l’ensurt que va fer que es coneguessin.
Salvar vides
El passat mes de setembre uns agents de la Guàrdia Urbana també van salvar la vida a un home, un turista francès de 63 anys, que patia un infart a la Rambla. Tot va començar quan l’afectat es va desplomar a l’altura del número 43 del cèntric passeig barceloní, molt a prop de la comissaria que el cos policial té al districte de Ciutat Vella. Segons va informar llavors la periodista Anna Punsí a través de les xarxes socials i va confirmar el TOT Barcelona, uns policies que es trobaven a la porta de la comissaria van acostar-se a ell quan van veure que estava patint un infart.
Una altra història similar és la que es va produir l’octubre del 2021, quan una treballadora de l’estació de Renfe de Sant Andreu Arenal va patir una aturada cardíaca. El vigilant de seguretat de l’estació la va atendre i, després de trucar als serveis d’emergència, li van practicar la maniobra de reanimació cardiopulmonar. Amb l’ajuda del desfibril·lador van aconseguir que la víctima recuperés el pols per poder ser traslladada al centre hospitalari. També li van salvar la vida.