Guerra a les motos en vorera amb l’eliminació d’aparcaments i una campanya de multes

L’Ajuntament de Barcelona ha declarat la guerra a les motos aparcades a la vorera. El consistori eliminarà aparcaments senyalitzats que comparteixen espai amb els vianants i engegarà una campanya d’informadors per conscienciar els conductors. Després d’una primera fase d’informació i una segona d’avisos, la tercera fase de la campanya Ciutat de Vianants serà de sancions per part de la Guàrdia Urbana de Barcelona.

Les noves mesures han sigut anunciades per la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón (PSC), i el d’Emergència Climàtica, Eloi Badia (Barcelona en Comú). L’Ajuntament engega amb la campanya una sèrie d’actuacions a tots els districtes de la ciutat, amb èmfasi a Gràcia. Badia, que és regidor de Gràcia, ha xifrat en 2.000 les motos aparcades en vorera de forma irregular cada dia als barris de la Vila de Gràcia i Camp d’en Grassot i Gràcia Nova. Les motos poden aparcar en vorera si l’amplada és, com a mínim de tres metres. Si és d’entre tres i sis metres, poden estacionar en paral·lel a la calçada. En canvi, si és de més de sis metres, ho poden fer en semibateria sempre i quan l’espai per als vianants sigui de més de tres metres. 

La primera actuació de la campanya serà a travessera de Gràcia a la frontera entre el districte gracienc i Sarrià-Sant Gervasi. “En aquest punt sabem que el 70% de les motos aparcades ho estan de forma irregular”, ha puntualitzat Badia. Per tal de facilitar el que ha qualificat de “canvi cultural”, Rosa Alarcón ha anunciat que s’afegiran aparcaments per a motos en calçada.

[r:1]

Les motos, als aparcaments subterranis

A més, ha destacat la col·laboració amb aparcaments subterranis perquè les motos comencin a aparcar-hi, on hauran de pagar. “Tant les bicis com les motos han de saber que no es poden moure de porta a porta”, ha defensat Alarcón. Ha informat també que consistori i empreses d’aparcaments subterranis mantenen converses perquè s’ampliï l’oferta. 

L’espai per aparcar de què disposen les motos a Barcelona és insuficient. Si bé a la capital catalana hi ha 263.000, només hi ha 178.000 llocs on les motos poden aparcar sense incomplir la normativa. L’objectiu final del consistori és retirar aquests vehicles de les voreres, tot i que és un horitzó de llarg termini, segons ha admès Rosa Alarcón.

Nou comentari

Més notícies

Veïns denuncien a Facebook un atac nocturn a una desena de motos

Els vehicles, aparcats al mateix carrer i a un altre de molt proper, tenen talls al seient
Eloi Badia, el dia de l'entrevista / Jordi Play

Eloi Badia: “Les motos que no siguin de veïns hauran d’anar als pàrquings subterranis a Gràcia”

El regidor de Gràcia i d'Emergència Climàtica no veu marge per continuar fent servir diàriament vehicles antics com la Impala amb la Zona de Baixes Emissions
Al carrer Pere Serafí, a Gràcia, les motos aparcades no deixen espai pels vianants / A. L.

Els deu punts de Barcelona on les motos ocupen més espai a la vorera

L'Ajuntament engega una campanya en aquests punts que inclourà multes als infractors

Els lladres de motos de Barcelona se sofistiquen: ‘neveres’, inhibidors i rampes

A Barcelona s'han robat al voltant de 3.600 motos cada any des del 2015, segons dades dels Mossos
Al carrer Pere Serafí, a Gràcia, les motos aparcades no deixen espai pels vianants. | Adrià Lizanda

La Guàrdia Urbana multa 62 motoristes al dia per aparcar malament

Els conductors es queixen de la falta de llocs per estacionar de forma legal | Els veïns denuncien l'ocupació de la via pública