L’empresa L’Onada Serveis Assistencials ha rebatut aquest dimarts que pretenguin reduir les hores d’atenció als residents del geriàtric Mossèn Vidal i Aunós del barri de la Bordeta, a Barcelona, tal com es queixen els familiars d’algunes persones que hi viuen. Aquest dilluns, els parents dels residents van acusar la companyia -que s’ha fet càrrec recentment del centre- de planejar una redistribució de l’horari dels treballadors que provocaria que cada empleat passi d’atendre 10 persones a 14, raó per la qual van demanar que hi intervingués la Generalitat, titular de l’asil.
En canvi, L’Onada ha negat en un comunicat que hagi aplicat cap reducció de l’horari d’atenció des que està al capdavant de l’equipament, el 21 de març passat. La firma sí admet que s’estan treballant “propostes” amb el comitè d’empresa, però subratlla que quan “definitivament” es decideixi implantar-ne alguna, es farà seguint les pautes de l’Estatut dels Treballadors i negociant amb els representants de la plantilla, “com no podia ser d’una altra manera”, ha puntualitzat. La companyia és una de les principals gestores de residències a l’Estat.
Alhora, L’Onada nega que aquestes propostes vulnerin el plec de clàusules del contracte, com sostenen els familiars. En sentit contrari, l’empresa assegura que està “per sobre” del que s’hi estableix pel que fa al nombre d’hores previstes d’atenció.
Per altra banda, la firma assegura que, atesa la “gravetat” de les manifestacions del comunicat dels familiars, aquest mateix dimarts ha enviat una carta a la presidenta de la Coordinadora Familiars de Residències 5 + 1 -que va difondre el comunicat- perquè “rectifiquin”. “A hores d’ara, encara no s’ha formalitzat cap canvi de ràtios ni d’horaris, tal com manifesten enganyosament”, addueix L’Onada. A la carta, L’Onada anuncia a la Coordinadora Familiars de Residències 5 + 1 “mesures judicials, tant per la via civil com penal, en el supòsit que facin cas omís” de la seva petició.
“Hem demanat reiterades vegades als representants d’aquestes entitats, que ens deixin treballar, i poc a poc farem els canvis necessaris per garantir el bon funcionament i sobretot la qualitat de vida de les persones usuàries del servei”, ha manifestat Cinta Pascual, responsable de L’Onada.