Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Crítiques veïnals a les mesures contra la contaminació per ser massa toves
  • CA

El carril bus d’Aragó, la supressió d’un carril a Mallorca i l’estudi de la possibilitat d’implantar un peatge urbà no són suficients, diu la plataforma veïnal Eixample Respira. És la resposta a les principals iniciatives anunciades pel govern municipal per a l’inici d’aquest mandat. El col·lectiu preocupat per la qualitat de l’aire assegura estar profundament decebut amb les mesures per pal·liar la contaminació al seu districte. Així, es plantegen dur a termes accions contundents per denunciar-ho.

“Són mesures totalment insuficients, ja previstes i que ens fan pensar que estàvem equivocats quan crèiem que, almenys, l’equip municipal compartia el diagnòstic de greu emergència de salut pública”, remarca un comunicat d’Eixample Respira. En el mateix sentit, qualifica que, davant una situació de malaltia greu, “l’administració municipal” recepta un “analgèsic”, en referència a la proposta dels carril-bus del carrer Aragó i la transformació parcial d’un altre al carrer Mallorca. 

En el cas d’Aragó –després de la Diagonal, la via amb més trànsit de Barcelona–, el text de la plataforma ecoveïnal recorda que minvarà “tan sols el 7% del trànsit”. Aquesta tendència està lluny del que recomanen “experts, com Xavier Querol”, cita Eixample Respira, que apunta que “en el global de la ciutat s’hauria de reduir un 30% el nombre de vehicles” per arribar als nivells legals de qualitat de l’aire “i un 50% per complir els valors màxims establert per l’Organització Mundial de la Salut”. 

Més enllà de l’Eixample

Arran del pacte entre Barcelona en Comú i PSC, també altres veus han estat crítiques amb la proposta mediambiental del nou govern. Un exemple ha estat el l’ambientòleg i professor de la Universitat de Barcelona Marc Cerdà –també candidat de la CUP a les darreres eleccions, en què no van obtenir representació al consistori. En la seva anàlisi compartida a Twitter, Cerdà critica que l’acord “és un retrocés en la lluita contra la crisi ecològica i climàtica”. 

Concretament, pel que fa a les emissions, Cerdà ressalta que no hi ha “cap mesura vinculant” en la reducció de les partícules contaminants a l’aire com tampoc no hi ha “taxes a les emissions, mecanismes de fiscalització ni un calendari d’execució”.

 

Més notícies
La Diagonal i el carrer Aragó suporten més trànsit que l’AP-7
Notícia: La Diagonal i el carrer Aragó suporten més trànsit que l’AP-7
Comparteix
Quatre carrers són autèntiques autopistes urbanes i veuen passar entre 56.000 i 89.000 cotxes diaris
Barcelona estudiarà implantar el peatge urbà
Notícia: Barcelona estudiarà implantar el peatge urbà
Comparteix
El govern municipal presenta 10 mesures d’aplicació immediata i inicia els treballs de la Taula d’Emergència Climàtica

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Fat Boy a juliol 13, 2019 | 15:05
    Fat Boy juliol 13, 2019 | 15:05
    A veure quan es posa un peatge als membres de l'Eixample Respira cada cop que vagin a la platja, a esquiar o a la torreta.
  2. Icona del comentari de: Només importa la nòmina. a juliol 14, 2019 | 04:26
    Només importa la nòmina. juliol 14, 2019 | 04:26
    No espereu res d'un govern Colau-sociates. No tenen cap mena d'intenció de treballar, i no tenen ni idea que Barcelona està immersa en un núvol tòxic. La situació és d'emergència, però ells no tenen cap pressa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa