Conflicte obert entre Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i la CGT. El sindicat va denunciar aquest dijous en un comunicat que havia presentat una querella contra 10 càrrecs de TMB. La raó? La CGT hauria detectat suposats indicis de malversació i falsedat documental en certes contractacions. Va defensar que considera fraudulent haver dividit en petits contractes “allò que s’hauria d’haver contactat conjuntament”. Aquesta acusació la va acompanyar de xifres. Segons va dir, en els darrers cinc anys s’havien fet més de 111.000 contractes que ascendien als 120 milions d’euros. En aquest sentit, va alertar que TMB podria haver donat un tracte “preferencial a alguns proveïdors”.
TMB ha respost a aquestes acusacions aquest divendres. Concretament, ha informat que obrirà un expedient per la querella interposada per la CGT. Tanmateix, ha especificat que aquesta denúncia no ha transcendit més enllà de les paraules. Ha afirmat que “és verbal” i no “s’ha presentat cap mena de documentació ni ha especificat quines són les suposades irregularitats”. Davant d’aquesta situació, TMB ha obert la porta a facilitar la documentació pertinent per tal de desmentir l’acusació del sindicat.
Vaga d’autobusos
El servei de TMB va protagonitzar entre el 15 i el 26 de maig una nova tongada de vagues per denunciar l’incompliment dels acords signats després de la jornada de protestes del passat setembre, en el marc de les festes de la Mercè. La convocatòria la van signar els sindicats SIC, ACTUB I ACAT, que van posar sobre la taula de TMB un document amb 12 punts a abordar per tal de solucionar aquest conflicte obert amb els treballadors. La principal raó que va explicar la convocatòria de vaga va ser l’incompliment general dels darrers convenis pactats. Feia gairebé sis mesos que els sindicats esperaven que TMB apliqués aquelles mesures acordades en el pacte rubricat el 25 d’octubre del 2022.