L’Ajuntament ha formalitzat un nou contracte de neteja i recollida de residus en cinc districtes –Ciutat Vella, Eixample, Gràcia, Sant Andreu i Sant Martí– que s’iniciara al març de 2022. Segons ha explicat el consistori, el canvi “permetrà millorar i adaptar el servei a cada barri de la ciutat”, “incrementar el percentatge de reciclatge per impulsar l’economia verda i circular” i “millorar la qualitat ambiental”.
Les empreses adjudicatàries tenen ara nou mesos per realitzar tots els tràmits, contractacions i adquisició de vehicles i material necessaris. La fase d’implantació de el nou contracte tindrà una durada de tres mesos. L’Ajuntament ha recordat que el contracte de neteja i recollida de residus de Barcelona és “el més important” del consistori, tant pel que fa a la durada -8 anys prorrogables a 2 anys més- com pel pressupost -gairebé 300 milions d’euros anuals-, i permetrà crear 400 llocs de treball.
A banda, però, quedaran per instaurar el nou contracte de neteja i recollida de residus que correspon als districtes de Sants-Montjuïc, les Corts i Sarrià-Sant Gervasi i el dels districtes d’Horta-Guinardó i Nou Barris. L’Ajuntament explica que no s’han formalitzat a l’espera de la resolució d’un recurs contra l’adjudicació presentada davant el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic.