Aquest dissabte és el dia del barista, el professional que s’encarrega de fer cafè. La companyia CocoHause, que té dos establiments a Barcelona, s’ha alineat amb la marca de begudes vegetals YoSoyVegetal, per regalar cafès a la capital catalana coincidint amb la data assenyalada. Així, durant tot el divendres, els qui ho vulguin podran passar-se a demanar un cafè, que són vegetals i sense gluten, als bars situats a Gràcia i la Barceloneta. Tal com expliquen en un vídeo de tiktok, l’horari per demanar-los serà de 10:30 a 12:30h i de 15 a 17h.
@cocohouse.es ¡CAFÉ CON LECHE DE AVENA GRATIS! Aceptamos la iniciativa de @YoSoyVegetal por el día del barista ❤️ estaremos regalando cafés en todas nuestras tiendas (Madrid y Barcelona) #planesmadrid #planesgratisbarcelona #planesgratismadrid #quehacerenmadrid #barcelona #cafegratis #specialtycoffee ♬ BESO – ROSALÍA & Rauw Alejandro
Grans accions de màrqueting
Regalar productes en dates assenyalades és una de les estratègies de màrqueting més comunes i, de fet, força recurrent aquests darrers dies a la ciutat de Barcelona. És el cas de la cadena de forns Santagloria, que va decidir celebrar el dia de Santa Glòria, el passat dissabte, 25 de març, obsequiant els seus clients amb un dels seus croissants més mítics, els Gloria. Aquesta cadena, que disposa de 35 establiments a la ciutat, i 113 a tot l’Estat, va repartir més de 30.000 unitats.
Més enllà d’excepcions com aquestes, no és habitual trobar productes a bon preu. I ara menys. Segons el Gremi de Restauració, gairebé el 90% dels restauradors han hagut d’apujar el preu abans d’acabar el 2022. Així ho desprèn una enquesta del mateix gremi que assegura que l’increment dels costos de producció està ofegant als bars i restaurants.
Preus disparats
Als costos de producció cal afegir l’alt cost del lloguer a Barcelona, que també s’ha disparat per als restauradors. Segons la mateixa enquesta, 8 de cada 10 negocis de Barcelona han vist com el propietari els ha apujat el lloguer, un fet que preocupa especialment al gremi. La situació és similar entre la resta de la població, un fet que acaba perjudicant, de retruc, als restaurants, que veuen com el client cada cop té menys marge per gastar-se en l’oci i la restauració.