Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Entrar a Barcelona en transport públic és 10 minuts més lent que en cotxe, diu el RACC

Es triga més temps a entrar a Barcelona en hora punta del matí amb transport públic que amb vehicle privat. Aquesta és la conclusió d’un estudi del RACC, ‘Anàlisi de l’experiència d’usuari al transport públic dels accessos a Barcelona’, que també diu que els usuaris del transport públic triguen, des de qualsevol punt de l’àrea metropolitana, un 20% més a arribar a la ciutat, la qual cosa suposa 10 minuts de mitjana. Sobre el temps total del trajecte, els usuaris han assegurat que és de 58 minuts de mitjana. L’estudi s’ha fet a partir de l’experiència de 1.100 ciutadans i ha analitzat els desplaçaments fets amb les xarxes de Rodalies, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Bus Exprés.

D’altra banda, el president del RACC, Josep Mateu, ha informat que s’han detectat tres motius clau per elegir entre el transport públic o el vehicle privat. “La proximitat entre el domicili i la parada de transport públic, que hi hagi aparcament al destí i la congestió de trànsit”, ha detallat. Tanmateix, ha recordat que un altre problema és l’elevada ocupació, del 80%, de la xarxa de Rodalies, FGC i el Bus Expréss a primera hora del matí. Davant d’aquesta situació, des del RACC han proposat diverses mesures, com augmentar les freqüències i capacitats del transport públic, completar la integració tarifària, estendre el Park&Ride i flexibilitzar la jornada laboral. La proposta de millora més demandada pels usuaris ha estat augmentar la freqüència.

Paral·lelament, durant la presentació de l’estudi s’han donat dades sobre el perfil dels usuaris del transport públic. Un 60% tenen entre 21 i 40 anys, el 97% dels quals entren a la capital catalana al matí són treballadors i estudiants i més de la meitat dels usuaris (52%) utilitza amb freqüència el transport públic interurbà per entrar a la ciutat quatre dies a la setmana o més, entre altres.

Un 5,7 de nota

Els usuaris participants en l’estudi també han posat nota al servei de transport públic. Tots han aprovat, però cap ha obtingut una nota superior a un 6. La nota mitjana del conjunt ha estat un 5,7, mentre que la dels FGC ha estat un 5,9, el Bus Exprés un 5,8 i Rodalies un 5,5. Si s’observa aquesta realitat per corredors, el del Vallès Occidental ha estat el millor valorat pels usuaris del transport públic interurbà amb un 6. Als antípodes es troba el del Maresme, el pitjor puntuat amb un 4,9.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ASD a febrer 22, 2024 | 15:02
    ASD febrer 22, 2024 | 15:02
    Jo per anar Terrassa amb transport públic trigo una hora 30 minuts de porta a porta i amb el meu cotxe 20' minuts, això anat tot perfecte i això tot
  2. Icona del comentari de: Ricard a febrer 22, 2024 | 16:08
    Ricard febrer 22, 2024 | 16:08
    A agafar el cotxe!
  3. Icona del comentari de: JordiP a febrer 22, 2024 | 16:41
    JordiP febrer 22, 2024 | 16:41
    I es pensen que la gent deixarà el cotxe a casa o al parking de l'estació de Rodalies (ai, ai, que m'ho faig a sobre), patir compressió humana, que un caco els robi la cartera i tot per arribar tard. I no sols per a entrar: també per a sortir. El jovent passa problemes per a entrar: com que la vivenda está tan cara a Barcelona, s'han hagut d'anar a viure a 20, 30 o 40 Km. I, és clar, les noves feines, er a les quals estan millor preparats, són a Barcelona. Inversament, la indústria, expulsada de Barcelona, ha hagut d'emigrar a 20, 30 o 40 Km; la gent que treballava a la indústria ha de sortir al matí i tornar a la tarda.
  4. Icona del comentari de: JordiP a febrer 22, 2024 | 16:46
    JordiP febrer 22, 2024 | 16:46
    Jo vaig treballar a la zona de Polinyà-Setmenat una pila d'anys. I vivia a prop de Lesseps. En cotxe: 50 minuts per Rabassada o el túnel del vent. En transport públic: Metro a Diagonal, transbord a la línia morada, agafar el Sagalés a Caspe, en Caldes de Montbui transbordar a la línia a Sabadell i baixar a prop del cementiri de Sentmenat. El quilòmetre i escaig restant el feia a peu. Temps total: prop de dues hores. Genial, oi? Obviament, cada dia escollia el cotxe propi. I el transport públic, com si no existís.

Respon a JordiP Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa