Les obres continuen deixant al descobert la Barcelona del passat. La darrera troballa ha estat la d’unes restes arqueològiques a la plaça Antoni Maura, a la Via Laietana. El descobriment es va produir durant les obres d’aquesta artèria de la ciutat. El va avançar fa pocs dies a través de Twitter el Blog de memòries, vestigis, curiositats i altres històries de Barcelona, Històries de Barcelona, i l’ha confirmat el TOT Barcelona a partir de fonts municipals. “Semblen de l’època moderna i medieval, i els Serveis d’Arqueologia hi estan treballant per acabar de determinar i valorar l’origen de les restes”, han indicat fonts municipals al TOT.
Per part seva, Històries de Barcelona va afegir en el fil de Twitter que, tal com consta en un plànol dels Quarterons Garriga i Roca del 1860, en aquest punt de la Via Laietana hi havia el carrer Pont de la Parra.
Un monestir del segle XIII
Aquesta no és la primera vegada que les obres de la Via Laietana treuen a la llum restes arqueològiques. El passat mes de setembre van aparèixer les restes d’un antic monestir de monges del segle XIII que hi havia al carrer de Jonqueres. Es coneixia com a Santa Maria de Jonqueres.
En aquell cas, però, la troballa no es va decidir conservar. Tal com van informar fonts municipals a betevé, les restes, que eren canalitzacions i fonaments del monestir, no eren importants. Aquesta opinió també la va sostenir el Servei d’Arqueologia de Barcelona, que alhora va apuntar que no tenien cap valor patrimonial.
El que sí que s’ha conservat són les antigues llambordes i les vies de l’antic tramvia de Barcelona. Es van descobrir durant el passat mes de setembre durant les obres de la superilla Eixample, concretament al tram del carrer de Girona que hi ha amb la Gran Via de les Corts Catalanes. Fa unes setmanes, aquestes troballes es van instal·lar en el punt on van aparèixer.