Barcelona ha decidit cedir dos camions dels Bombers a Kíiv en el marc del Pont Humanitari que s’ha creat entre els ajuntaments de les dues ciutats i que ja va permetre que s’enviés un primer camió a Ucraïna l’estiu passat. El nou executiu, doncs, continua enviant material d’ajut humanitari al país en guerra amb la idea de transmetre “un missatge d’esperança a tots els conciutadans ucraïnesos”, tal com ha indicat aquest dissabte el mateix alcalde de la ciutat, Jaume Collboni.
En aquesta ocasió, s’ha optat per enviar una grua autopropulsada adequada per retirar runa i fer operacions de rescat, i un nou camió d’autobomba dels Bombers amb una capacitat cisterna de 2.500 litres. Aquests vehicles es fan servir habitualment per apagar focs que es generen dins de la ciutat i per a serveis relacionats amb accidents de trànsit. Segons l’Ajuntament, l’enviament ha de servir per ajudar a “fer front les destrosses que provoquen diàriament els bombardejos de l’exèrcit rus contra les ciutats ucraïneses”.

La grua sortirà aquest mateix cap de setmana en direcció Cantàbria, des d’on viatjarà al país de l’est en vaixell. L’autobomba, en canvi, travessarà Europa en una furgoneta amb un remolc auxiliar. La sortida d’aquest segon vehicle està programada per divendres vinent. Des de l’Ajuntament preveuen que tots dos combois hauran arribat a Kíiv el 26 de setembre.
Un any des del primer enviament d’ajuda humanitària
La capital catalana també va organitzar un segon comboi humanitari a finals de l’any passat amb generadors d’electricitat, un equip hidràulic d’excarceració, 3000 vestits de protecció biològica, 100 més de protecció química i 15.000 mascaretes. Un material que se suma als camions del cos de Bombers que l’Ajuntament va enviar a Ucraïna el març de 2022.
L’Ajuntament també especifica, en un comunicat difós minuts després de l’acte que ha escenificat l’enviament, que Barcelona està subvencionant programes sobre el terreny del Comitè Català per als Refugiats, Creu Roja, Farmamundi, Pallassos Sense Fronteres i Unicef.