B:SM restableix tots els seus serveis després de l’atac informàtic

Barcelona Serveis Municipals (B:SM) ha restablert tot els seus serveis electrònics dos dies després de l’atac informàtic que va obligar l’empresa municipal a suspendre’ls de manera preventiva per evitar incidències. Segons ha explicat la companyia en un comunicat, els protocols de seguretat “van entrar en funcionament de manera immediata i cap dada ni informació s’ha vist compromesa en l’intent d’intrusió”.

Els serveis informàtics de B:SM van “controlar i aturar l’atac” el mateix dilluns i va procedir a desactivar de manera preventiva alguns serveis digitals –com el Bicing, les apliacions de mobilitat Smou i Spro o la venda electrònica d’entrades al Tibidabo, el Zoo i el Park Güell– per evitar intrusions i perdre’n el control. L’empresa ha assegurat que durant la incidència els serveis presencials van seguir funcionant amb normalitat.

Restabliment progressiu

Segons B:SM, les aplicacions de mobilitat van estar fora de servei durant unes hores i dilluns al migdia ja tornaven a funcionar, mentre que la resta de serveis es va anar activant d’un en un per garantir la seguretat de les operacions. “B:SM té molts serveis electrònics i no es poden tornar activar de qualsevol manera”, expliquen al TOT Barcelona fonts de l’empresa. “No és com encendre un interruptor quan salten els ploms de casa”.

Aquest matí s’ha pogut restablir l’aplicació OnAparcar de l’Àrea Verda Residents i la venda anticipada en línia pel Tibidabo, el Zoo i el Park Güell funcionen amb normalitat.  

Nou comentari