Ajuntament i Govern acusen el nou alcalde de Madrid de provocar la denúncia europea per contaminació

Janet Sanz i Damià Calvet creuen que ha sigut la decisió de revertir el pla Madrid Central que havia impulsat Carmena ha fet saltar les alarmes de Brussel·les

La decisió del nou alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida (PP), de desmuntar el pla contra la contaminació impulsat per Manuela Carmena ha sigut el detonant de la denúncia que la Comissió Europea vol presentar contra l’Estat per incomplir la legislació sobre la qualitat de l’aire a Madrid, Barcelona i la zona del Prat de Llobregat. Aquesta és la sospita tant de l’Ajuntament de Barcelona com del govern de la Generalitat.

La tinent d’alcaldia d’Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz, ho ha expressat així avui i ha dit que entén la resposta “ferma” de Brussel·les, que avisa que les tres àrees assenyalades excedeixen els nivells de diòxid de nitrogen que estableix la normativa comunitària.

Sanz ha fet una crida a l’Estat perquè exerceixi les seves competències, que deixi de subvencionar el dièsel, que millori el transport públic –Rodalies–, que legisli i que controli la resta d’administracions i els operadors implicats per fer front als alts nivells de contaminació que provoquen especialment el port i l’aeroport.

Considera que la lluita contra la contaminació hauria de ser una “prioritat d’Estat” i el govern espanyol hauria de legislar per obligar les ciutats a reduir la contaminació. També ha subratllat que Brussel·les ja va avalar la zona de baixes emissions que entrarà en vigor a Barcelona l’1 de gener i ha reiterat que estudien altres mesures complementàries, com el peatge urbà.

[r:1]

També el conseller de Territori, Damià Calvet, ha lamentat que l’anunci de “liquidar” el pla Madrid Central va ser el que va fer saltar “les alarmes” a la Comissió Europea. Calvet ha assegurat que les mesures consensuades “per totes les administracions públiques” a l’àrea de Barcelona –com ara la prohibició de circular dins de la ciutat, a la zona de baixes emissions, amb els cotxes més contaminants a partir del gener– són “robustes” i espera que “siguin suficients” perquè Europa no multi l’Estat.

Més informació

Nou comentari