L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat que desplegarà informadors per demanar als veïns que ajudin a mantenir neta la ciutat. Segons ha explicat el regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia, la intenció del govern municipal és incorporar informadors que donin a conèixer la tasca que fan els serveis de neteja de la ciutat i, per l’altra, apel·lar a la corresponsabilitat dels barcelonins per facilitar-los la tasca.
Badia també ha avançat que els serveis de neteja ja han dut a terme el 25% de les actuacions previstes al pla de xoc Cuidem Barcelona, que inclou actuacions integrals en un centenar de punts on s’ha multiplicat les queixes veïnals per brutícia i incivisme. Les actuacions inclouen la neteja de pintades i contenidors, la poda d’arbres, el desbrossament d’escocells i arbustos o la reparació de papereres. “Anem a bon ritme”, ha celebrat el regidor.
Aplicació mòbil
A banda dels punts més bruts, els operaris han detectat 250 punts més on s’hi acumula brutícia o es fa un ús intensiu de l’espai públic i s’han multiplicat les tasques de neteja. Badia ha recordat als barcelonins que poden fer servir l’aplicació Barcelona a la butxaca per comunicar incidències com un contenidor massa ple o mobles trets al carrer fora del dia permès. “No hi ha un únic patró”, ha assegurat el regidor respecte a les actuacions més comunes que han de fer els serveis de neteja.
Respecte a les queixes dels veïns, Badia ha assegurat que els canals oficials de l’Ajuntament estan rebent menys incidències que el 2019, tot i que ha reconegut que això no vol dir que “la ciutat estigui menys bruta”. També ha detallat que els serveis de neteja no han trobat una major presència de plagues de rates o de paneroles en aquells carrers on funciona el nou sistema de recollida d’escombraries porta a porta i que tampoc reben més queixes veïnals que altres zones.