Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els 122 anys del mitjà de transport que es resisteix a tornar a Barcelona

Des que el Tramvia Blau va deixar de funcionar el gener del 2018 per tal de modernitzar la seva infraestructura, gairebé sempre que se’n parla és per denunciar el lent procés de recuperació al qual està sotmès. De fet, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), l’empresa que gestiona el servei, va reconèixer a finals de setembre al TOT Barcelona que, de moment, no hi havia sobre la taula un calendari tancat.

El Tramvia Blau, però, és molt més que un cúmul de retards i manca de previsió. És una part important del patrimoni de Barcelona que el passat 29 d’octubre va complir 122 anys de vida. Va circular per primera vegada el 29 d’octubre del 1901 per tal de facilitar l’accés a la muntanya del Tibidabo. El recorregut de la línia passava per l’avinguda del Tibidabo i connectava les places de John F. Kennedy amb la del Doctor Andreu. El teló de fons eren mansions modernistes i noucentistes típiques d’aquesta part de la zona alta.

El pare del Tramvia Blau va ser el doctor Andreu, un farmacèutic de la burgesia catalana que tenia l’objectiu de transformar aquesta zona en una avinguda verda i, alhora, impulsar la creació del parc d’atraccions del Tibidabo, que va obrir les portes exactament el mateix dia que va començar a circular el Tramvia Blau: el 29 d’octubre del 1901.

Sense data concreta

Pel que fa al calendari del projecte constructiu, el TOT va saber a través fonts de TMB que llavors s’estava redactant i que estarà enllestit “en els pròxims mesos”, subratllen fonts de TMB. No van arribar una data concreta, la qual cosa vol dir que la previsió anunciada per la tinenta d’alcaldia i presidenta de TMB Laia Bonet el passat febrer en comissió municipal, que situava la finalització de l’elaboració del projecte el tercer trimestre de 2023, no es complirà.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa