Valls: “Si continuem així la resta d’Espanya voldrà aplicar mesures a Catalunya”

Ha insistit que la candidatura de Quim Forn és una "provocació" i que fa augmentar la tensió

L’alcaldable amb el suport de Ciutadans, Manuel Valls, ha afirmat sobre l’aplicació d’un nou 155 que “si la situació segueix així la resta d’Espanya voldrà aplicar mesures a Catalunya”. Tot i que no ha especificat quines mesures aplicarien, ha opinat en una entrevista a Catalunya Ràdio que la candidatura de Quim Forn a Barcelona – ha insistit que la considera una “provocació” – i la d’Oriol Junqueras a Europa fan augmentar la “tensió”. 

La frase sobre la aplicació de les mesures a Catalunya ha originat un malentès que la mateixa conductora del programa, Mònica Terribas, ha hagut de corregir. Valls ha afirmat que “el rest (sic) d’Espanya” voldria intervenir les institucions quan el que volia dir és “la resta d’Espanya”. Aquest error ha provocat que, a través de la ràdio, semblés que digués que “els reis d’Espanya” eren qui demanarien l’aplicació del 155. Finalment, Valls ha après la lliçó i ha rectificat.

Sobre l’actualitat a Barcelona, ha declarat que els taxistes “necessiten ajuda per modernitzar-se” i que els té “estima”. “Però també s’ha de protegir als conductors de les VTC”, ha matisat. També ha dit que el taxi s’ha d’acostumar a la competència.

Els manters han ocupat part de l’entrevista, i l’ex primer ministre francès ha manifestat que “Barcelona és atractiva pel top manta perquè hi ha més facilitats per a ells que a altres ciutats d’Europa”. Ha concretat que la solució és donar major confiança a la Guàrdia Urbana.

Per a Valls l’expulsió d’immigrants és una mesura necessària per controlar els fluxos migratoris, segons ha indicat a l’entrevista. Ha fet la distinció entre immigrants econòmics – arriben per millorar les condicions de vida – i immigrants polítics – que fugen d’una guerra, per exemple – i ha apuntat que “alguns es poden quedar i d’altres, no”. Tot i així, ha comentat que Barcelona necessita mà d’obra i que la immigració pot ser positiva, sempre i quan es tracti amb “responsabilitat”.

El blanc de les crítiques de Valls ha tornat a ser l’alcaldessa Ada Colau, a qui ha acusat de fracassar en la política d’habitatge perquè no ha potenciat la construcció. Aquesta és precisament la mesura que proposa l’ex primer ministre francès, ja que considera que la construcció de pisos faria baixar el preu del lloguer. Quant a la solució per la gentrificació, ha contestat que “és complicat”, però que l’única manera és fer baixar el preu del lloguer.

Comentaris

    Bon profit, Ciudadanos!!! 21/01/2019 10:02 am
    Aquest home és perfecte per ensorrar tot el que toca!
    Leti 21/01/2019 10:04 am
    JOJOJO!
    POST DATA 21/01/2019 10:15 am
    Si continuem així (amb la corona imposada, sense respectar l'article 1 del Pacte internacional de drets civils i polítics, atonyinant votants pacífics...) tindrem més majoria independentista i més ganes d'una República catalana. Recorda la revolució francesa? Aquí no tindrà lloc, ni ha tingut, la violència....però recordi què va passar a França. No entenc el seu argument si té en compte la memòria històrica de França.
    Moisés 21/01/2019 10:55 am
    La veritat és que no ha dit això. Ha dit que la "resta" d'Espanya hauria d'intervenir. La pronunciació li ha jugat una mala passada. Però tot i així revela el respecte que té sobre el que votem els catalans i la nostra sobirania.
    Pep Castells 21/01/2019 11:15 am
    El periodista podria haver escoltat tota l'entrevista. No ha dit reis sinó <>. La Mònica ja li ha fet corregir! Un titular precipitat!!
    Hi ha un error de transcripció. 21/01/2019 11:32 am
    Valls parlava del "rest d'Espanya" amb el seu accent fortament afrancesat fins que M.Terribas l'ha corregit ("parli de la resta d'Espanya que si no la gent interpretarà que parla dels reis d'Espanya").
    Mar Vidal 21/01/2019 12:15 pm
    Em sembla que el vostre titular és erroni. En un moment de l'entrevista, en Valls ha dit reiteradament "el rest" d'Espanya, i la Terribas, en adonar-se de l'error, l'ha corregit: "'el rest' vol dir 'la resta', no voldríem que els oients es pensin que està dient 'els reis'."
    Joan 21/01/2019 12:15 pm
    Quin individu més intel·lectualment insolvent!
    JordiP 21/01/2019 12:37 pm
    Aquest bon senyor, expulsat de la política francesa després d'haver assolit els més elevats nivells, no deu tenir massa coneixements ni gaire respecte per la Consti espanyola: el rei no reina, monsieur. No pot prendre posició ni mesures per res. Teòricament, és clar. Però una cosa és fer un discurs dogmàtic i una altre és ordenar al Gobierno accions concretes.
    Antoni 21/01/2019 12:59 pm
    De fora vindran i de casa ens treuran , a més un que l,han fotut fora del país vehí
    El gran argumentari d'un polític super català. 21/01/2019 1:17 pm
    Valls es un gran polític català: no fa coses per a Catalunya per què si no Espanya aplicarà mesures contra Catalunya. Si senyor, amb dos pebrots, quin nivell polític el d'aquest tio. Quan sigui gran vull ser com ell. La política està cada dia més prostituïda .... per les dretes espanyoles
    JAC 21/01/2019 1:22 pm
    Val més que callis, racista!
    Lleidatà 21/01/2019 4:41 pm
    Quin paio més fastigós. És un llefiscós buscavides que s'han tret de sobre les francesos per inútil i príncep de la demagogia. Ah i amb trets racistes com l'expulsió de la pobra nena gitana.
    Juan Pladevall i Sentis 21/01/2019 5:03 pm
    Sr Valls ; No s'esforci am dir la veritat , els independentistes nomes volen escoltar el que ells creun que es la seva veritat ! deixils son aixis de tarugus !!