Si ja hi havia AENA o Vueling, així com membres de les unitats antiavalots dels Mossos d’Esquadra per alguna contusió a llistat de perjudicats de les protestes postsentència s’hi afegeix Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Així ho acredita la documentació aportada pels Mossos d’Esquadra al titular del Jutjat Central d’Instrucció número 6 de l’Audiència Nacional, Manuel Garcia Castellón, a les diligències 85/19 que investiga el Tsunami Democràtic.
El cap de la Comissaria General d’Informació, l’intendent Carles Hernàndez, ha remès un grapat d’atestats i oficis policials sobre les protestes concentrades el 14 d’octubre de 2019 a l’aeroport del Prat, just publicada la sentència del Primer d’Octubre. En aquest paquet, la policia de la Generalitat ha remès un atestat de 31 de juliol de 2020, on incorpora el cost que ha computat TMB com a “valoració de danys” -tot i que admet que no va patir cap dany-. En definitiva, la companyia pública de transport fa un còmput que qualifica de lucre cessant, és a dir, diners que va deixar d’ingressar per bitllets que es van quedar sense vendre.

“Reducció d’ingressos i increment de despeses”
Segons detalla l’atestat que signa l’aleshores caporal 7033, de la Unitat Central d’Informació d’Ordre Públic, TMB va remetre un correu electrònic a la policia sobre la valoració dels danys. Tot i que TMB informa que “no van patir danys materials”, els Mossos d’Esquadra destaquen que TMB van realitzar una “estimació de la reducció d’ingressos i d’increment de despeses”.
“La valoració que realitzaven de les pèrdues”, indiquen la policia, “ascendien a 2.457 euros, desglossats en 1.045 euros de pèrdua d’ingressos per validacions, 1.014 per pèrdua d’ingressos per bitllets senzills i 398 euros per perllongament de la jornada dels conductors“. Uns números que s’han incorporat a les diligències tot i que els Mossos durant la seva investigació van centrar els fets com a desordres públics i res de terrorisme, com pretén el magistrat instructor de l’Audiència Nacional.