TMB farà controls ambientals a 26 estacions de metro per mesurar la quantitat d’amiant a l’aire. Després que en una entrevista al TOT Barcelona el conseller delegat de l’empresa, Enric Cañas, assegurés que “cap” treballador del metro està exposat a la fibra tòxica, el propi Cañas ha explicat avui que amb aquesta mesura es pretén “esvair qualsevol tipus de dubte” sobre l’exposició dels treballadors i usuaris a l’amiant.
[r:1]
En un taller en què TMB ha exposat el full de ruta d’actuacions respecte a l’amiant al metro, Cañas ha expressat el compromís de l’empresa d’analitzar l’aire de 26 estacions i túnels d’acord amb una recomanació de l’Agència de Salut Pública. Ho farà com ho ha fet fins ara, obtenint mostres i enviant-les a laboratoris francesos en què s’analitzaran amb microscopi electrònic. Els sindicats de metro critiquen que les proves ambientals es realitzen amb microscopi òptic i no electrònic, que és més exacte.
Cañas vol evitar l'”alarma” amb aquest anunci. TMB ha acusat d’alarmisme els treballadors del metro, que han optat per fer públics els casos de possibles afectacions per exposició a la substància nociva. L’últim cas és d’un malalt d’asbestosi. Les anàlisis es faran també a “diversos túnels” de la xarxa. Fins ara 200 proves ambientals han donat negatiu en restes d’amiant.
Inventariat en marxa
A la sessió de treball TMB ha detallat que l’inventariat d’amiant als trens acabarà al juny d’aquest any. Pel que fa a l’inventariat de tota la infraestructura, acabarà al setembre. L’empresa ha recordat que està en marxa un procés de licitació per renovar 42 trens de la xarxa, després que es detectés amiant a la pintura. La retirada dels trens està prevista per d’aquí a quatre anys.