Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El síndic insta l’Ajuntament a revisar els diferents acords d’agermanament
  • CA

El síndic de greuges, David Bondia, ha demanat que es revisin els altres acords d’agermanaments que té Barcelona amb altres ciutats. La sindicatura recomana al consistori “revisar tots els acords amb altres ciutats d’estats que no garanteixen els drets humans”. Així s’ha defensat també de les veus crítiques que l’acusen de mullar-se sobre un acord polític. “No ens pertoca a nosaltres decidir quins pactes s’han de trencar o no, però demanem que la institució vetlli pels drets humans a tot arreu”, ha esmentat al respecte en una roda de premsa en què també ha fet balanç del 2022.

Sobre la ruptura de Colau amb les institucions israelianes, Bondia ha recordat que el síndic ja va enviar una resolució el desembre passat a l’Ajuntament després de rebre una queixa ciutadana. En aquesta, asseguraven que l’agermanament “no garanteix el respecte al compromís amb els drets humans ni impulsa unes relacions internacionals que promoguin la justícia global”. Per aquest mateix motiu, considera que han canviat les circumstàncies durant els últims 25 anys i que ara “l’acord no té sentit”. A més, ha afegit que “la cooperació tècnica amb Tel-Aviv s’ha dut a terme fora d’aquest acord”, fet que encara l’invalida més, segons el seu parer.

El síndic no entén les crítiques a Colau

Des de la sindicatura tampoc comprenen els dards que l’oposició ha enviat a Colau, a qui han acusat de prendre una decisió “unilateral”. En aquest sentit, Bondia recorda que la normativa actual “permet revocar els acords al mateix òrgan que els va concretar o alcaldia de forma subsidiària”. L’agermanament de Barcelona amb Tel-Aviv i Gaza es va signar en el marc dels Acords d’Oslo l’any 1993 sense passar pel planari. D’aquesta manera, tal com ha recordat el síndic, és qui ocupa actualment l’alcaldia qui pot o no revocar-lo.

El síndic, a més, s’ha mostrat perplex amb el rebombori que s’ha creat al respecte. “No s’ha qüestionat la suspensió de relacions amb Sant Petersburg, però sí amb Tel-Aviv”, ha remarcat Bondia. És més, ha criticat que alguns polítics diguin “que l’instauraran amb un decret d’alcaldia si són alcaldes”, el que suposa -segons el síndic- exactament el mateix procediment ‘unilateral’ que seguit Colau.

El balanç de 2022

D’altra banda, la sindicatura ha fet balanç aquest dijous de la seva activitat durant l’any 2022. Segons ha comunicat el mateix síndic, l’any passat es van dur a terme 1.554 intervencions en total durant tot l’any. D’aquestes, 566 corresponen a queixes dels ciutadans, 31 a actuacions d’ofici i 957 a assessoraments tècnic i jurídics. Tot plegat ha acabat amb unes 500 resolucions de la Sindicatura dirigides a l’Ajuntament de Barcelona durant l’any passat.

D’altra banda, a sindicatura ha fet arribar deu propostes de millora a l’Ajuntament de Barcelona, entre les quals destaca el neguit que hi ha amb l’atenció dels serveis socials a la ciutat. Segons denuncien els representants del poble, aquests serveis segueixen oferint-se, en alguns casos, via telefònica i per això insten al consistori a tornar a la presencialitat. També han focalitzat les propostes en la retirada de l’amiant, la manca d’atenció a les famílies de persones que estan a la presó i han tornat a insistir en el fet que cal dotar d’alternatives als joves que volen gaudir de l’oci.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa