La campanya electoral arriba al final i els partits passen comptes. El PSC, BComú i ERC han destinat més de 400.000 euros en la cura electoral, segons les xifres que han detallat els mateixos partits a l’ACN. Per la seva banda, des de l’agència apunten que TriasxBCN, Valents, Cs i PP només han facilitat les dades de despesa ordinària, que se situa per sobre dels 100.000 euros en tots els casos.
PSC
El PSC va amb tot i vol “arribar al límit legal”, segons apunten fonts de la candidatura a l’ACN. Aquest límit se situa en 222.917 euros, dels quals els socialistes destinen un 20% a publicitat exterior, un 20% a publicitat en premsa i un 60% a despeses genèriques que no s’acaben de concretar. D’altra banda, la campanya del PSC ha destinat 231.832 euros a l’enviament de propaganda electoral, el límit permès en aquest concepte segons apunta el mateix equip de Jaume Collboni. El PSC ha augmentat uns 40.000 euros els diners que va gastar fa quatre anys.
BComú
Barcelona en Comú destina 180.040 euros per despeses ordinàries i 220.890 en enviament de propaganda electoral, xifres en tots dos casos inferiors a les del PSC. Fons dels Comuns volen destacar que no s’han endeutat amb cap entitat bancària per poder fer la campanya. “Assumirem totes les despeses amb recursos estalviats durant el mandat, donacions i microcrèdits”, detallen aquestes fonts també a l’ACN. Els Comuns han reduït uns 25.000 euros la despesa respecte a altres anys.
ERC
ERC ha gastat prop de 300.000 euros en despesa ordinària, pràcticament del doble que PSC i BComú. En canvi, pel que fa a l’enviament de propaganda electoral, els republicans han destinat més de 100.000 euros. En pressupost final s’aproxima molt al dels seus principals competidors electorals. ERC, el que menys va invertir durant la campanya de 2019, ha sumat 150.000 euros extres aquest any.
Valents
Valents és el quart partit que més ha invertit en aquesta campanya, gastant-se 180.000 euros en despesa ordinària. Des del partit han comunicat, a l’hora de passar les dades, que encara no tenen la xifra del que s’ha destinat a propaganda electoral.
TriasxBCN
La candidatura de Xavier Trias ha destinat 170.000 euros aproximadament. Segons apunten des de l’equip de l’exalcalde, la tramesa de publicitat electoral no la paga la candidatura sinó Junts amb les partides que destina a tot Catalunya. No han detallat tampoc l’import que hi destina Junts.
Cs
Ciutadans s’ha gastat 150.000 euros en despesa ordinària. Semblant al que apunten des de Junts, la candidatura d’Anna Grau especifica que l’enviament de propaganda a les cases està centralitzat des de Madrid. Amb tot, asseguren que aquesta despesa normalment se situa entre els 60.000 i 70.000 euros.
PP
A la cua se situa el PP, amb greus problemes econòmics a Catalunya. Han destinat poc menys de 100.000 euros a despesa ordinària. Tal com passa a Cs, el PP també concentra l’enviament de propaganda a escala estatal i no ha facilitat, segons apunta l’ACN, l’import destinat a la capital catalana en aquest aspecte.