Entre un 10 i un 15% de les normatives i disposicions que l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat des de mitjans del segle XX estan “obsoletes”. Aquesta és una conclusió del mateix consistori, que ha decidit posar en marxa una comissió no permanent d’estudi per eliminar tràmits burocràtics “redundants o innecessaris”. La comissió s’ha impulsat a proposta del PP i estarà presidida pel regidor Daniel Sirera.
L’anunci s’ha fet just un any després de les eleccions del 28-M, que va guanyar Xavier Trias, tot i que tres setmanes després la suma dels vots del PP i Barcelona en Comú va donar l’alcaldia Jaume Collboni. En la valoració publicada aquest dilluns pel TOT Barcelona, Sirera deia que la reducció dels tràmits burocràtics com un dels aspectes a millorar a l’Ajuntament. La citada comissió s’emmarcaria dintre d’aquesta línia.
Reduir el temps d’espera de la ciutadania
Entre la feina que farà la comissió figura estudiar com reduir el temps d’espera a la ciutadania per accedir als serveis públics, així com als emprenedors, autònoms i empresaris en l’inici i desenvolupament de les activitats econòmiques. A banda de derogar les normes obsoletes, l’Ajuntament també preveu actualitzar-ne o unificar-ne d’altres per simplificar el cos jurídic, ha recollit l’agència ACN.

L’Ajuntament té previst celebrar cinc sessions, en les quals participaran persones expertes de l’administració proposades pel govern i els grups municipals. Es preveu elaborar un informe de conclusions que es presentarà en l’última sessió, prevista per a setembre, i se sotmetrà a l’aprovació dels grups municipals.
El 53% dels tràmits, telemàtics
La posada en marxa d’aquesta comissió es va aprovar en el plenari de l’octubre passat. Aquest dimarts el que s’ha fet ha estat aprovar els criteris generals de funcionament, el calendari de sessions i la presentació d’un informe per part del govern, que situa en un 53% el percentatge de tràmits telemàtics, 21 punts més que fa vuit anys.