JxCat reclama a Colau que detalli per què ha contractat al creatiu de Carmena

JxCat recrimina al govern BComú-PSC que "pràcticament la meitat" dels diners gastats en contractes d'emergència siguin per a comunicació i publicitat

El grup municipal de JxCat carrega contra la contractació de l’ex director creatiu de Manuela Carmena com a assessor d’Ada Colau i reclama saber per què se li va fer un encàrrec durant la crisi sanitària i per què se l’ha fitxat en nòmina just després. El grup ha registrat un prec per rebre una còpia dels expedients del seu contracte, pel que va facturar 17.000 euros el 9 de maig, i del seu nomenament el 14 de maig amb un sou assignat de 68.000 euros bruts anuals.

JxCat exposa en un comunicat aquest dissabte que el publicista madrileny Ignacio Martínez Padilla, conegut com a Nacho Padilla, “ha destacat professionalment els darrers anys per haver estat el director creatiu de l’Ajuntament de Madrid” En el prec presentat, el grup d’Elsa Artadi demana conèixer “quin criteri es va utilitzar per contractar-lo i per no haver contractat a algun dissenyador/dissenyadora de la ciutat de Barcelona o que hi hagi tingut relació”.

JuntsxCat pregunta també per la justificació i els detalls de 9 altres contractes de publicitat i comunicació, també tramitats per la via d’emergència que estableix el decret estatal d’alarma. Aquests encàrrecs, sense concurs públic, “superen els 3 milions d’euros” i inclouen la “planificació i compra de serveis publicitaris” en diferents mitjans de comunicació per part de grans agències del sector. Una d’elles, Havas Media Group, suma encàrrecs per valor de més d’un milió d’euros.

JxCat recrimina al govern BComú-PSC que “pràcticament la meitat” dels diners gastats en contractes d’emergència siguin per a comunicació i publicitat: 16 encàrrecs fets entre el 9 d’abril i el 20 de maig sumen 3,85 milions d’euros, en un total de 6,57 milions d’euros repartits entre 199 contractes.

Nou comentari