Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
ERC reclama un tercer túnel de Rodalies a Barcelona

L’any 2021 l’Estat només va invertir a Catalunya el 35% del pressupostat en Rodalies. A Madrid, el 185%. Amb aquesta xifra contundent, sumada al caos constant provocat per incidències i avaries a la xarxa de Rodalies de Renfe a Catalunya, amb especial impacte a Barcelona, ERC ha exigit el “traspàs de totes les competències”. “No s’hi valen traspassos ‘fake’ o promeses buides. Volem totes les responsabilitats”, ha dit la candidata d’ERC a Terrassa, Ona Vias, que ha acompanyat l’alcaldable republicà de Barcelona en un acte a les portes de l’estació de Sants. A més, els republicans apunten directament al “PSOE i el PSC” com els “responsables de la mala gestió”.

El conseller de Territori, Juli Fernández, ha assenyalat que “els responsables de la situació de Rodalies han d’assumir les responsabilitats de l’abandó dels ciutadans de Catalunya durant dècades”, tot posant-se del cantó dels usuaris que dia rere dia pateixen el caos de Renfe a Catalunya: “Els nostres interessos són els de la gent que cada matí agafa el tren. No són els interessos del ministeri, del govern del PSOE, o de Renfe o Adif”, ha sentenciat.

El tercer túnel de Rodalies

El candidat d’ERC a Barcelona, Ernest Maragall, ha insistit en la necessitat que la gestió del servei de Rodalies es faci des de Catalunya i no des de Madrid, tot remarcant que l’Ajuntament de la capital ha de tenir un rol preeminent en aquesta gestió: “Catalunya necessita assumir la responsabilitat en infraestructures. A Barcelona això s’ha de representar des del lideratge institucional de l’Ajuntament”. I en aquest sentit, ha concretat una proposta dels republicans per augmentar la capacitat dels trens que entren i surten de la ciutat i que massa sovint pateixen un tap que provoca demores inacceptables. “A més de la gestió, cal afegir-hi mesures de llarg abast com augmentar en un 50% la xarxa de Rodalies que alimenta BCN. De dos túnels a tres”. ERC té al cap un pla que permetria la millora no només de les freqüències amb aquest tercer túnel, sinó també la connectivitat amb l’àrea metropolitana de Barcelona.

Per altra banda, Maragall també ha apostat per dissenyar una política de Park and Ride, és a dir, pàrquings dissuasius que permetin als ciutadans de l’Àrea Metropolitana deixar el seu vehicle a l’entrada de Barcelona i allà agafar un transport públic que els permeti moure’s per la ciutat. A hores d’ara, aquesta opció està molt consolidada a Europa, però a Barcelona hi ha molt poques opcions. De fet, el pla d’ERC contempla la creació d’una trentena de pàrquings dissuasius que no només estarien a tocar de Barcelona, sinó també en poblacions on hi ha servei de FGC o de Rodalies, com L’Arboç, Caldes d’Estrac o Maçanet de la Selva.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jofre Sivillà Balaguer a maig 18, 2023 | 20:34
    Jofre Sivillà Balaguer maig 18, 2023 | 20:34
    Les propostes em semblen fantàstiques, però alguns matisos: 1- Apart d'aquest túnnel milionari, fem també el tunnel de Moncada amb molta més prioritat, més barat i més necessari per a la millora del servei. 2- Segons els horaris, els 2 tunnels actuals son capaços de moure aquest transit, si hi ha tants retards primer de tot cal veure què està fallant per millorar-ho abans de posar un 3r túnnel. 3- Amb els aparcaments dissuassoris el que estem dient és que els de l'Amb no tenen prou transport públic per accedir-hi, quan no és veritat. Poden començar el viatge des de casa seva ab transport públic perfectament sense necessitat de cotxe. Però, sens dubte és un projecte molt interessant i necessari, i que evidentment cal impulsar tant com calgui.

Respon a Jofre Sivillà Balaguer Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa