ERC furga en les diferències entre Colau i Collboni pel peatge urbà i proposa impulsar-lo ja

El grup republicà reclama que la iniciativa per cobrar l'entrada a la ciutat als vehicles estigui en marxa abans del 2022

El grup municipal d’ERC a Barcelona exigeix al govern municipal impulsar el peatge urbà de toxicitat abans del 2022. ERC ho manifesta després de constatar que hi ha “diferències” entre els dos socis de govern -BComú i PSC- en relació a la posada en marxa de la mesura. Els republicans manifesten “preocupació” pel “desacord municipal” i argumenten que el peatge pot complementar-se “molt bé” amb la Zona de Baixes Emissions, que consideren “insuficient”. Segons anuncien, ERC presentarà una iniciativa a la propera comissió d’Ecologia, urbanisme, infraestructures i mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona per a l’impuls del peatge. A més, també demanaran la creació d’un calendari “consensuat i a llarg termini” de majors restriccions a la ZBE.

El regidor republicà Max Zañartu recorda que a mitjans de l’any 2021 acaben les concessions d’autopistes d’accés a la ciutat com ara la C-31, la C-32 i l’AP-7, fet que “generarà un problema i alhora un repte de mobilitat”. “L’objectiu és avançar en la lluita contra la contaminació, tot proporcionant alternatives i seguretat jurídica a particulars i professionals”, conclou el regidor.

Dijous la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón (PSC), va considerar que “ara no és el moment” d’implantar cap peatge urbà a la capital catalana perquè, d’una banda, cal consolidar la ZBE, i de l’altra, perquè no s’entendria en un context de crisi. Així responia Alarcón a la proposta feta per Barcelona Global, que veu el peatge urbà com a mesura per descongestionar la ciutat en vistes a la finalització dels peatges de les autopistes.

En canvi, a la banda dels comuns, la tinent d’alcaldia d’Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz, ha reivindicat en una publicació a les xarxes que el peatge urbà “combinat amb la Zona de Baixes Emissions, serveix per lluitar contra la contaminació” i que també “serviria per finançar el transport públic”. El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològic, Eloi Badia, també ha expressat a Twitter que “cada vegada més actors veuen que un peatge urbà pot baixa contaminació de l’aire, reduir emissions de CO2, trànsit, soroll i accidentalitat”.

Nou comentari