Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Convoquen una manifestació de policies i guàrdies civils a Barcelona contra l’amnistia

Més pressió des de Barcelona dels sectors dretans contraris a la investidura del socialista Pedro Sánchez amb els vots dels independentistes. El Sindicat Unificat de Policia (SUP) i l’Associació Unificada de la Guàrdia Civil (AUGC) han convocat per a les 12 del migdia de divendres 10 de novembre, una concentració davant la Ciutat de la Justícia en protesta contra una eventual llei d’amnistia. Un text legal que seria la clau de volta de l’acord entre PSOE, Sumar, ERC i Junts per tirar endavant la legislatura espanyola.

El lloc de la manifestació és simbòlic perquè és on hi ha laseu del Jutjat d’Instrucció número 7 de Barcelona que ha processat 45 membres del Cos Nacional de Policia (CNP) per la seva actuació durant el Primer d’Octubre en diferents col·legis electorals de la capital catalana. No són els únics que es mantenen imputats a Catalunya. També al Jutjat de Mataró i al de Girona continuen processos oberts contra agents dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat per la seva actuació durant el referèndum. En aquest sentit, cal destacar el del membre de la Unitat d’Intervenció Policial (UIP), unitat antiavalots del CNP, acusat de lesions greus per provocar un infart a un votant de l’escola la Mariola de Lleida.

Ciutat de la Justícia, on s'aglutinen sales i jutjats d'instrucció /
Ciutat de la Justícia, on s’aglutinen sales i jutjats d’instrucció / Wikimedia – Zarateman

Contra l’amnistia

Els cartells informatius de la protesta indiquen que és “En contra l’amnistia” i destaquen el procés als 45 agents que qualifiquen “d’injustos”. L’acció del SUP i de l’AUGC vol mostrar el seu “rebuig a ser humiliats davant l’acord entre PSOE i els independentistes d’ERC per a la investidura de Govern de Pedro Sánchez”. En un comunicat, les dues entitats professionals denuncien que se “senten utilitzats com a moneda de canvi a les negociacions per formar govern”.

“La Policia Nacional i la Guàrdia Civil estan perdent la seva influència i presència a Catalunya a causa de la intenció contínua de restar competències i expulsar els guàrdies civils i policies nacionals d’aquesta Comunitat Autònoma”, afegeixen. I conclouen que “ens van apedregar l’1-O del 2017 i ara ens apedreguen institucionalment”. No és l’única protesta policial contra la negociació de l’amnistia Jupol i Jusapol també han emès comunitats de protesta així com Jucil, el parasindicat de l’institut armat amb més representació. Precisament, el posicionament d’aquest sindicat, ha esperonat al ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska, ha ordenat als seus serveis jurídics una possible querella criminal o acció disciplinària contra els líders del sindicat.

Més notícies
Notícia: Collboni aposta per una amnistia “sense ressentiment” per recosir l’Estat
Comparteix
L'alcalde es posiciona clarament i fa una crida a aplicar la mesura "dins la Constitució" com una "demostració de generositat"
Notícia: Un sindicat del CNP titlla de “cacera” el processament de 45 antiavalots
Comparteix
El CEP carrega contra el jutge instructor
Notícia: Un comandament de CNP admet que va dissenyar l’operatiu a un centre on va haver càrregues l’1-O
Comparteix
El responsable policial nega cap actuació desproporcionada en la intervenció a l'institut Pau Claris durant el referèndum
Notícia: La Guardia Civil intervé en l’acte de la CUP contra els creuers al Port
Comparteix
Els agents han retingut durant uns minuts la diputada Mireia Vehí per desplegar una pancarta gegant en contra dels creuers

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Reunió de porcs… a novembre 06, 2023 | 14:38
    Reunió de porcs… novembre 06, 2023 | 14:38
    …están en el seu dret! 👮‍♀️🐽💩🇪🇸
  2. Icona del comentari de: Pol a novembre 06, 2023 | 17:22
    Pol novembre 06, 2023 | 17:22
    Fora les forces d'ocupació ! Per dignitat : Independència.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa