Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Colau: “No hi ha condicions per plantejar un referèndum a curt termini”
  • CA

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha descartat que es pugui plantejar un nou referèndum sobre la independència de Catalunya com a resultat de la taula de diàleg. “És evident que no hi ha cap condició per plantejar un referèndum a curt termini. És irreal”, ha dit en una entrevista a Els Matins de TV3. “Han passat moltes coses aquests últims anys: hi ha hagut una situació duríssima, hi ha hagut repressió, hi ha hagut judicialització, però també hi ha hagut autoengany i també hi han hagut promeses que sistemàticament s’incomplien per part dels partits independentistes”.

Colau considera que les “promeses incomplertes” per part dels líders independentistes, sumades a la crisi que ha provocat la pandèmia de Covid-19, fan que el focus de la taula de diàleg sigui acostar postures entre la Generalitat i l’Estat: “Potser que aterrem i, com deia, hi hagi menys grandiloqüència, menys promeses incomplertes i més treballar humilment pas a pas i per buscar punts d’acord per avançar perquè amb el que ja portàvem abans, ara amb la pandèmia, la crisi climàtica, crec que la gent ja no està per tonteries“.

La solució s’haurà de votar

Tot i això, ha reconegut que algun moment s’haurà de votar una solució al conflicte català més enllà de si inclou l’opció de la independència o no. “Algun dia s’haurà de fer una nova proposta política treballada i buscant el màxim consens tant a dins de Catalunya com des de Catalunya amb l’estat. Les presses i les promeses han fet mal a la política”, ha dit.

Les paraules de Colau ha aixecat molta polseguera i l’alcaldessa ha hagut de matisar la seva postura després de l’entrevista. Ha explicat que la seva postura i la dels comuns és “avançar cap a un referèndum pactat i acordat”, però que en aquest moment no es donen les “condicions per fer-ho amb immediatesa”. Colau també ha negat que quan ha dit “tonteries” es referís al “referèndum en sí”, sinó que parlava de les picabaralles per qui va a la taula de diàleg, les topades entre partits o les “promeses irreals a curt termini”.

Crítiques i lloances

La presidenta de JxCat a l’Ajuntament de Barcelona, Elsa Artadi, creu que Colau vol “tapar la gestió nefasta” de la capital catalana “referint-se al dret a l’autodeterminació com a tonteries”. Artadi ha assegurat que les declaracions “són insultants” per a la ciutadania. “Són unes declaracions que fa després de degradar Barcelona i d’estar perdent el control sobre els actes d’incivisme de Barcelona”, ha dit. La presidenta del grup municipal ha qualificat les afirmacions de “molt decebedores”.

En canvi, el PSC ha aprofitat per la polèmica per donar la “benvinguda” a Colau a les posicions “més properes al socialisme”. El socialista Ferran Pedret ha mostrat la seva sorpresa per “l’evolució política” de Colau: “Ens donava lliçons sobre aquesta qüestió i ara sembla haver vingut a posicions més properes al socialisme”. I ha afegit que des del PSC mai ho han qualificat de “tonteria”, sinó que han defensat que cal “dialogar, negociar, arribar a un acord i sotmetre’l a consideració de la ciutadania”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Barra a setembre 06, 2021 | 10:25
    Barra setembre 06, 2021 | 10:25
    L'única cosa amb la que està a favor la Colau és a seguir calentant la cadireta cada mes, any rera any. I, per a fer-ho, farà el que calgui: acceptar vots d'un turista francés d'ultradreta, dir ara que el referèndum és una tonteria... Per a tonteria la que porta aquesta dona damunt, que no se la treurà mai (i, allò pitjor, que no els la treurem mai).
    • Icona del comentari de: Que barra. a setembre 06, 2021 | 10:44
      Que barra. setembre 06, 2021 | 10:44
      Eres un lumbreras, Colau solo calienta la silla?, el gobern catalán cuanto lleva en el poder sin hacer nada y cobrando un pastón más que nadie en el estado Español, eso que te parece lumbreras, además manteniendo a un cobarde fugado de la justicia, por favor háztelo mirar.
      • Icona del comentari de: Kramer a setembre 06, 2021 | 12:51
        Kramer setembre 06, 2021 | 12:51
        Ni covard ni fugit de la el que tu en dius justícia. L'emprenyament que porteu els carpetovetónics amb les hòsties que us estan foten desde Europa per culpa seva. Molt valents dintre del vostre miserable país i uns cagats a fora. Ja us coneixen.
      • Icona del comentari de: Flipado a setembre 06, 2021 | 16:31
        Flipado setembre 06, 2021 | 16:31
        Podeis decir lo que queráis, pero los indepes catalanes tienen todos, todos, todos una cara de entre flipados de a ver visto la luz y amargados que les hace parecer un grupo social la mar de extrano dentro de la nación una espanola. En cambio los espanoles somos los más importantes, majetes y mejores. ¿No les parece? ?o solo me lo parece a mi como apuesto espanol con un par de güevos de corral? Gracias, Tacito.
  2. Icona del comentari de: amb comu no podem a setembre 06, 2021 | 10:32
    amb comu no podem setembre 06, 2021 | 10:32
    frau kolau, no hi ha més tonteria, de la que tu continuïs okupant l'alcaldia. Cada dia que passa és confirma el preu dels vots gratuïts del manuel vals, i no és altre que cada dia estàs més aprop del feixisme, i més lluny de la democràcia, privar d'un referèndum n'és la prova per cert kolau, quines promeses has complert tu, cap n'hi una, o si la de pujar-te el sou, i kolocar amiguets i maridet a l'ajuntament
  3. Icona del comentari de: Somatent a setembre 06, 2021 | 10:43
    Somatent setembre 06, 2021 | 10:43
    Tuq uè coi sabràs què o no volem!! Jo perticularment n'estic fins els ous d BCN. I crec, francament, que hauríem de possar peatges de sortida!!!
  4. Icona del comentari de: Joan. a setembre 06, 2021 | 10:44
    Joan. setembre 06, 2021 | 10:44
    Deu ni do la transició d'aquesta dona... Entre moltes altres ha acabat fent seu el discurs de Ciudadanos i PP de principis del Procés; "Las cosas que importan" deien recordo, o sigui muts i a la gàbia... El Deep Estat no ha de patir gens amb aquesta colla de nous vividors a sou públic... Oficialment ja podem dir que s'ha incorporat a la casta del Régimen 78, del atado y bien atado. :).
    • Icona del comentari de: A en Joan a setembre 06, 2021 | 16:40
      A en Joan setembre 06, 2021 | 16:40
      Parlem-ne, "aquesta dona" que dius, ja fa temps va dir ben clar que Madrid era la seva capital, si vols pots fer un recull de totes les vegades que s'ha identificat, de paraula o per accions, com a espanyola sense dir-ho directament, com fan els botiflers vergonyants, molts dels quals acaben tard o d'hora dient allò que realment pensen, com ara ha fet ella o fa quatre dies va dir super-Illa dels darrers 100 anys. Ara escoltaràs els seus dient que li hem tret de context la "frase", que exagerem, que en realitat no volia dir el que ha dit i fugint d'estudi per a seguir espanyolejant...
    • Icona del comentari de: FUERA LA OLIGOCRACIA a setembre 07, 2021 | 18:24
      FUERA LA OLIGOCRACIA setembre 07, 2021 | 18:24
      Son tois los partidos que han caido al regimen del 78, han aceptado esta OLIGOCRACIA.
  5. Icona del comentari de: Ja a setembre 06, 2021 | 10:48
    Ja setembre 06, 2021 | 10:48
    Exacte. El referendum ja es va fer. Ara cal defensar el resultat de les urnes. També el de les eleccions del 155. Però entre el Govern traïdor de Vichy Catalan, i el govern espanyolista de la Colau, no queda altra opció que passar-los pel damunt.
  6. Icona del comentari de: Jeroni Munyós a setembre 06, 2021 | 10:59
    Jeroni Munyós setembre 06, 2021 | 10:59
    No ho comprenc, si hi ha persones que no son independentistes i doncs, son partidàries de romandre dins d'Espanya i se senten espanyoles, perquè sempre fan "declaracions" babaues d'aquesta mena, mentre no diuen ni piu quan per exemple Illa diu allò dels cent anys o el poder judicial espanyol lawfare s'inventa des de fa anys relats i "causes" judicials a partir d'espionatge Tacito il·legal i d'emails robats... Si hom se sent espanyol i espanyolista es diu i no cal dir poca-soltades contra els que no pensen com tu. Per a bajanades com una casa les del seu "soci" Manuel Valls : "il faut tout raser, tout repeupler autrement dans certains quartiers de Marseille"... [sic] No ?
  7. Icona del comentari de: Enganys ? Parlem-ne... a setembre 06, 2021 | 11:05
    Enganys ? Parlem-ne... setembre 06, 2021 | 11:05
    Per a autoengany el suport polític que va rebre Colau de l'inefable Valls, altres enganys de la seva òrbita, el "govern alternatiu" d'Illa i els 100 anys d'Illa, el poder judicial espanyol podrit i hereu directe del franquisme o la pròpia transició78 espanyola, del franquisme a la democràcia, que duen 43 anys i encara no l'han acabada, de fet ja dura més que la pròpia dictadura (1939 / 1978)... seguim ?
  8. Icona del comentari de: Som-hi ! a setembre 06, 2021 | 11:06
    Som-hi ! setembre 06, 2021 | 11:06
    Malgrat els estirabots de l'espanyolisme, si molts de catalans ho volem aconseguirem fer efectiva la independència.
  9. Icona del comentari de: L'OBSERVADOR ASTORAT a setembre 06, 2021 | 11:08
    L'OBSERVADOR ASTORAT setembre 06, 2021 | 11:08
    EN COMÚ-PODEM "sucursal colonial" de Podemos i altres partits“suposadament progres i d’esquerres", són la nova versió del "LERROUXISME". Tots ells “Col.laboradors Necessaris, Tontos Útils i Blanquejadors" del Pútrid "Deep State Ñ (Borbónic-Franquista 2.0)" i dels seus partits més afins (PP, PSOE=PSC, C's, Vox, SCc…), amb els quals queden perfectament "HOMOLOGATS".
  10. Icona del comentari de: Manel a setembre 06, 2021 | 11:10
    Manel setembre 06, 2021 | 11:10
    Coçau a fet servir el feminisme per la seva obsessió a la visibilitat pública i anises de poder a qualsevol preu (com a sociòpata que és). Tot es val per una imatge al costat del rei, fins i tot somriure en l'homenatge a les victimes dels atemptats de les rambles.
  11. Icona del comentari de: Robert a setembre 06, 2021 | 11:36
    Robert setembre 06, 2021 | 11:36
    Gràcies, Esquerra, per haver-nos encolomat aquesta tia puerca!
    • Icona del comentari de: A en Robert de les Cabres a setembre 06, 2021 | 17:05
      A en Robert de les Cabres setembre 06, 2021 | 17:05
      Tu escrius un comentari fake i de falsa bandera o realment no te n'assabentes de res ? Colau és batllessa del municipi de Barcelona, gràcies als vots dels regidors de l'Entorn en Comú, del Psoe i de 3 regidors de Valls, on hi veus que ERC hagi encolomat aquesta política pro Espanya ? Les coses com son, ja prou embolicat és tot només falteu els graciosets de ca embolica-que-fa-fort.
  12. Icona del comentari de: Flipaos indepes a setembre 06, 2021 | 11:43
    Flipaos indepes setembre 06, 2021 | 11:43
    Podéis decir lo que queráis, pero los indepes tienen todos una cara de entre flipados de a ver visto la luz y amargados que les hace parecer un grupo social la mar de extraño. No os parece?
    • Icona del comentari de: Independence Process a setembre 06, 2021 | 13:16
      Independence Process setembre 06, 2021 | 13:16
      Sincerament, si ets espanyol o català, però, no ets independentista perquè t’agrada Espanya i et sents espanyol ho dius i ja està, no passa res. Però fer aquests anàlisis de merda per a justificar-ho i llavors comporta que feu molta pena.
  13. Icona del comentari de: Ot a setembre 06, 2021 | 11:55
    Ot setembre 06, 2021 | 11:55
    Tantes giragonses per a dir-nos que és espanyolista, que prefereix la sobirania espanyola per al nostre país... Com és que als espanyolistes residents els hi costa tant de reconèixer allò que és evident ? Si a Colau li agrada Espanya i se sent espanyola, que ho digui i no passa res, però dir tantes poca-soltades i insults per a intentar justificar el seu espanyolisme, fa pena. Diu que s'haurà de votar "alguna cosa" (?!), però alhora el referèndum ben clar d'autodeterminació de l'1 d'octubre del 2017 ara el troba una "tonteria"... Posem-li uns exemples, la justícia espanyola lawfare o els borbons de la seva Espanya com els troba i com els justifica ? Tolerables perquè son espanyols com ella ? D'on no n'hi ha no en raja. No puc més, a sobre parla d'enganys.... i amaga els enganys i les trampes d'Espanya des de fa segles.
  14. Icona del comentari de: enricsvh a setembre 06, 2021 | 12:08
    enricsvh setembre 06, 2021 | 12:08
    Tu creus ? Doncs fem-l'ho i a veure si tens raó. Molt espanyola, la Colau. Sempre tindrem més problemes, amb els catalans botiflers, que amb els castellans.
  15. Icona del comentari de: Mateu de la Vallferrera a setembre 06, 2021 | 12:17
    Mateu de la Vallferrera setembre 06, 2021 | 12:17
    Sembla Colau se sent espanyola i li agrada Espanya segurament perquè Espanya mai ha enganyat ningú, mai ni en els darrers 100 anys d'Illa Superilla Alternatiu, és clar "promesa incomplerta" no existeix en el vocabulari espanyol... "eso qué es?" Demà m'afaitarà que avui no duc el ral.
  16. Icona del comentari de: Ramon a setembre 06, 2021 | 12:26
    Ramon setembre 06, 2021 | 12:26
    Calau, ets una filla de puta, no es pot ser mes fatxa, i es diuen progresistes?, per tenir alcaldes com tu prefereixo la dictadura franquista
    • Icona del comentari de: Jo a setembre 06, 2021 | 13:33
      Jo setembre 06, 2021 | 13:33
      Intent d' actriu, vividora i trepa professional. Li dono el mérit d'haber entabanat una pila de barcelonins per viure del cuento ella el maridet i tutti quanti. No?????
    • Icona del comentari de: Gavanenc a setembre 06, 2021 | 16:09
      Gavanenc setembre 06, 2021 | 16:09
      Ja ha sortit el poca-solta ultrà dretà que sempre fa bona Espanya i l'espanyolisme més ranci i caspós. Prefereix la "dictadura franquista" diu el ximple, prou que ho sabem sempre es retrata fil per randa. És col·loca al mateix nivell que el seu col·lega botifler Illa, i resten tant amples, fins als nassos de l'espanyolisme pansit.
    • Icona del comentari de: Se de qué va, pero tú. a setembre 06, 2021 | 20:00
      Se de qué va, pero tú. setembre 06, 2021 | 20:00
      No sabes de lo que hablas. Si hubieras vivido el fascismo entenderías que no hay comparación. Ni de broma, Ramón.
      • Icona del comentari de: Antifa a setembre 06, 2021 | 21:23
        Antifa setembre 06, 2021 | 21:23
        L'inefable Ramon prou que sap de què va, ell va viure el franquisme, ara és un impresentable, xenòfob i pesat ultra dretà persistent, al qual cap demòcrata li fa cas.
    • Icona del comentari de: Se de qué hablo. a setembre 06, 2021 | 20:06
      Se de qué hablo. setembre 06, 2021 | 20:06
      No tienes ni idea de lo que dices. Debes ser muy joven para banalizar la dictadura franquista de esta forma.
  17. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a setembre 06, 2021 | 12:53
    Doctor Strangelove setembre 06, 2021 | 12:53
    Sí que es pot fer, i tant, una altra botifarrada per treure els vells de passeig i fer-se els milhomes! Quina llàstima de país, a vegades em fa molta vergonya dir que soc català i que em comparin amb tota aquesta terregada! Doc.
    • Icona del comentari de: Lionel Mandrake a setembre 06, 2021 | 16:22
      Lionel Mandrake setembre 06, 2021 | 16:22
      Nen espanyol, ho tens fàcil tros de quòniam digues que ets un espanyol Dni o et fa realment vergonya ? Tu tens el cervell del nivell de la jovenalla de trumps i berlusconis, els teus ídols, per això escrius comentaris cagarros.
    • Icona del comentari de: Merkin Muffley a setembre 06, 2021 | 16:52
      Merkin Muffley setembre 06, 2021 | 16:52
      Sí quina llàstima de país, Espanya, Strangelove. Un país on els ultraespanyols us atabaleu pel separatisme, però, la vostra sacra-constitució els polítics espanyols se la passen per on volen quan els hi convé, per exemple, sense anar gaire lluny l'article 47 de la constitució espanyola on diu que "tots els espanyols tenen dret a un habitatge digne i adequat. Els poders públics promouran les condicions necessàries i establiran les normes pertinents per tal de fer efectiu aquest dret, i regularan la utilització del sòl d’acord amb l’interès general per tal d’impedir-ne l’especulació. La comunitat participarà en les plusvàlues que generi l’acció urbanística dels ens públics". O el poder judicial caducat espanyol els jovenets presidents i membres del qual un any més, han fet el ridícul, en no dimitir els càrrecs caducats... Tot això com a espanyol, és clar no et fa ni fred ni calor.
  18. Icona del comentari de: Paciencia a setembre 06, 2021 | 12:56
    Paciencia setembre 06, 2021 | 12:56
    Como se sabe que se quiere si no se pregunta en referendum
  19. Icona del comentari de: Carles a setembre 06, 2021 | 12:58
    Carles setembre 06, 2021 | 12:58
    Ja fa temps que se li ha vist el plumero,es uma oportunista vividora
  20. Icona del comentari de: Clar a setembre 06, 2021 | 13:36
    Clar setembre 06, 2021 | 13:36
    Per fi s'ha sincerat Colau després de tant temps de falsedat permanent. Que es fusionin Comuns i PSC a veure si ERC deixa de parlar d'ampliar la base, i cada u a casa seva. Els Comuns son el pitjor d'Iniciativa.
  21. Icona del comentari de: miquel puigpelat a setembre 06, 2021 | 13:46
    miquel puigpelat setembre 06, 2021 | 13:46
    El seu referèndum seràn les properes eleccions. Que es vagi buscant feina de vividora a un altre lloc.
  22. Icona del comentari de: Layetana a setembre 06, 2021 | 14:17
    Layetana setembre 06, 2021 | 14:17
    Espero que pronto te veamos pasando cualquier puerta giratoria a la más vieja usanza de la derecha y de la derecha-socialista con la que ocupais poltronas en Madrid, pero lejos de la alcaldía de Barcelona. Ese día, Barcelona dejará de ser la ciudad provinciana española en que la has convertido.
  23. Icona del comentari de: Ricard a setembre 06, 2021 | 14:53
    Ricard setembre 06, 2021 | 14:53
    Colau: "autodeterminar-se és una ximpleria". O sigui dependre del permís d'altres per qualsevol cosa és el més sensat segons ella. Per tant ella es vincula cegament als designis castellans. Cal prendre'n nota.
    • Icona del comentari de: @ Ricard a setembre 06, 2021 | 16:57
      @ Ricard setembre 06, 2021 | 16:57
      Gràcies per adonar-te'n ara, però, jo ja fa anys que en vaig prendre nota. Millor tard que mai. Prepara't la llibreta perquè hauràs de prendre encara més notes, a mesura que molts polítics nostrats de l'entorn botifler es retratin definitivament del tot.
  24. Icona del comentari de: Eulàlia a setembre 06, 2021 | 15:32
    Eulàlia setembre 06, 2021 | 15:32
    VERGONYA Sra. Colau!! Per cert tonteria" és q vostè sigui l'alcaldessa de la.meva ciutat!!
  25. Icona del comentari de: Comun's,crostadrégimen78 a setembre 06, 2021 | 16:04
    Comun's,crostadrégimen78 setembre 06, 2021 | 16:04
    Amb aquestes declaracions la TREPA TRILLERA RASTRERA Colau es prepara fer salt a la seua capital -Madriz. MEDIOCRE.
  26. Icona del comentari de: Rosa Torner a setembre 06, 2021 | 16:32
    Rosa Torner setembre 06, 2021 | 16:32
    Colau una española, loca, loca, loca. Barcelona no es mereix aquesta vergonya comunista
  27. Icona del comentari de: Víctor, emprenyat. a setembre 06, 2021 | 17:57
    Víctor, emprenyat. setembre 06, 2021 | 17:57
    Més curta que la cua d'conill. Aquesta sentència defineix a moltes de les persones que tot i ser tontetes es dediquen a fer política Amb aquest tipus de genteta mai ens en sortirem, trepes i botiflers. Així ens va.
  28. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a setembre 06, 2021 | 18:53
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) setembre 06, 2021 | 18:53
    De referèndum no cal fer-ne cap de nou. Ja en vam fer un i el vam guanyar i d'acord amb el resultat, el Parlament de Catalunya va proclamar la independència. Ara tot el que queda és aixecar-ne la suspensió, crear les condicions que ho faci possible. Tots els que parlen d'un nou referèndum, en un sentit o altre tracten d'enterrar la victòria immensa del poble de Catalunya el 1 d'octubre del 2017
  29. Icona del comentari de: Òscar a setembre 06, 2021 | 19:07
    Òscar setembre 06, 2021 | 19:07
    Tampoc es donaven les condicions perquè pugessis fer d'alcaldessa, però clar, molt parlar i després acceptem el vot d'un mermat de la dreta que ara ha fotut el camp a França. Cal fer fora a Colau, no vol portar la ciutat, la vol enfonsar.
  30. Icona del comentari de: Colau, i si tornes a galicia, caudillita gallega anal.fabeta a setembre 06, 2021 | 19:18
    Colau, i si tornes a galicia, caudillita gallega anal.fabeta setembre 06, 2021 | 19:18
    Barcelona es un FEMER de bruticia Colau. Valls, Collboni i la Loca, el Tricornio del fills de Franco
  31. Icona del comentari de: ERColau tonteries franquistes.155 a setembre 06, 2021 | 20:01
    ERColau tonteries franquistes.155 setembre 06, 2021 | 20:01
    Tonteries Sanchez.155, fins quan Aragones del psoe.comuna de franco?
  32. Icona del comentari de: Brot a setembre 06, 2021 | 23:04
    Brot setembre 06, 2021 | 23:04
    Els fets concrets de Na Colau: Amagarse quant van de males, Madrid es la meva capital, parents i amics a la nómina que no’s hemos dado entre todos i molts colorins als carrers per alegrar la vida del populacho.
  33. Icona del comentari de: Brot a setembre 06, 2021 | 23:06
    Brot setembre 06, 2021 | 23:06
    De pallasa a activista a alcaldesa. Només Barcelona es capaç de votar una yora així. Que us aprofiti.
  34. Icona del comentari de: FUERA LA OLIGOCRACIA a setembre 07, 2021 | 18:09
    FUERA LA OLIGOCRACIA setembre 07, 2021 | 18:09
    Porque tienen de tener mas derecho los catalanes que el resto de ESPAÑA para poder decidir?

Respon a Somatent Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa