L’alcaldessa de Barcelona i candidata dels Comuns, Ada Colau, ha presentat aquest dilluns una de les seves promeses electorals que pretenen captar el vot més jove. La líder de Barcelona En Comú s’ha compromès a impulsar un abonament gratuït d’un any del servei de Bicing per a joves d’entre 16 i 20 anys.
Aquesta mesura tindrà un cost aproximat de 5,7 milions d’euros i pretén arribar a un total de gairebé 113.000 usuaris potencials durant aquest mandat. La batllessa ha fet l’anunci en una roda de premsa davant d’una de les estacions de Bicing de la Zona Universitària, un servei que ja utilitzen 138.000 persones i que s’ha complementat en aquests darrers vuit anys amb l’ampliació dels carrils per a bicicletes de la capital catalana de 120 a 270 quilòmetres.
Segons ha explicat la candidata de BComú, les dades recavades durant aquests darrers anys pel consistori indiquen que més de la meitat dels joves menors fe 30 anys fan servir el transport públic de manera habitual, però només el 12% dels joves entre 16 i 20 anys són usuaris del Bicing. Aquestes xifres han estat precisament les que han comportat els Comuns a proposar aquest abonament gratuït d’un any, que permetrà que tots els joves dins d’aquesta franja puguin tenir accés al servei i que pretén fidelitzar-los per aconseguir que al cap d’un any es facin usuaris pagant les tarifes corrents.
Porta oberta a explorar noves bonificacions metropolitanes
Colau ha recordat que la xarxa de Bicing ja arriba a 72 dels 73 barris de la ciutat -només queda pendent Vallbona– i s’ha mostrat convençuda que la mesura serà un bon “introductor de l’ús de la bicicleta” entre els més joves. Per la seva banda, la tinenta d’alcaldia i número 3, Janet Sanz, ha precisat que aquest abonament només s’aplicarà en el servei de Bicing, però que la intenció és treballar de la mà de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per poder aplicar bonificacions semblants amb el servei del conegut com a bicing metropolità, que ja compta amb un abonament compartit amb el sistema barceloní.