Ada Colau: “El projecte de l’Hermitage és una franquícia amb una gran part estrictament comercial”

Sobre l'adjudicació de llicències de vehicles d'ús compartit, Colau ha dit que abans era "alegal" i s'havia d'ordenar

Ada Colau no veu amb bons ulls el projecte de l’Hermitage. En una entrevista a El matí de Catalunya Ràdio, l’alcaldessa ha matisat que no es tracta de l’Hermitage, sinó “d’una franquícia que a més té una gran part dels metres quadrats que vol fer, no de museu, sinó de projecte estrictament comercial. Així que compte”. Tanmateix, Colau ha dit que l’Ajuntament està “molt a favor” de la cultura, tot i que ha dit que Barcelona necessita “pressupostos que destinin molt més als nostres equipaments públics perquè estan infrafinançats”. Segons ella, una incitativa privada “com l’Hermitage s’ha d’espavilar ella”. Colau ha afegit que hi ha preocupació per aquest tipus de projectes perquè “han acabat fracassant en altres ciutats i han acabat demanant rescats públics”.

Més zona verda

Preguntada per l’expansió de la zona verda, Ada Colau ha explicat que ha estat molt demanada pels veïns perquè “vol dir aparcament per ells” tot i que ha admès que l’Ajuntament anirà “per fases”: “La idea es que hem de minimitzar l’ús i l’espai del cotxe i per tant és lògic que s’estengui la zona verda”.

Colau també ha detallat que, per una banda, s’està treballant amb l’Àrea Metropolitana per fer un “mapeig” de tots els aparcaments de Barcelona “per optimitzar el seu ús” i, per l’altra, en la instal·lació dels park and ride, els aparcaments dissuasius a l’entrada de la ciutat.

Port i aeroport

L’alcaldessa s’ha referit primer al port convidant a totes les administracions implicades a “seure”, ja que l’Ajuntament voldria “tenir més pes” en la seva gestió “partint d’una cosa que no és negociable que és baixar les emissions”. Respecte a l’aeroport, Colau ha aclarit que no hi estan en contra tot i que reconeix que vol que sigui “eficaç”: “Tot allò que es pugui fer amb tren, no es faci amb avió”, ha dit en refèrencia al pont aeri Barcelona-Madrid.

Motorsharing

Sobre les adjudicacions de llicències a les empreses de vehicles d’ús compartit, Colau ha reconegut que “una excessiva fragmentació podria dificultar que hi hagués motorsharing per tota la ciutat”. Aquesta afirmació de l’alcaldessa ha arribat després que l’Ajuntament s’hagi vist immers en les crítiques del sector i dels partits. Tanmateix, Colau s’ha defensat dient que el sharing “era alegal i s’havia d’ordenar”. “És la primera vegada que es feia licitació de llicències i van aparèixer moltes més empreses. Vull fer una crida una calma perquè estem en una fase inicial d’aquestes adjudicacions. Estem molt a favor del sharing: és el present i el futur de la mobilitat d’aquesta ciutat”, ha sentenciat Colau.

La cancel·lació del Mobile World Congress

Sobre la cancel·lació del MWC, Colau ha dit que “a ningú se li escapa que hi ha una guerra comercial entre Estats Units i la Xina”, tot i que que ha afirmat que, segons la GSMA, aquesta situació no ha estat la que ha provocat la cancel·lació, que ha estat motivada per “una alarma global”. Preguntada sobre la continuïtat d’un esdeveniment d’Huawei que està previst per a aquest 23 de febrer, Colau ha celebrat la bona relació amb l’empresa: “És una bona notícia que no vinguin només pel MWC. Hem treballat per a enfortir l’ecosistema tecnològic propi”.

L’alcaldessa Ada Colau també ha celebrat que el sector de l’emprenedoria barceloní hagi tingut la iniciativa engegat per la Barcelona Tech City: “Per nosaltres és fantàstic, les administracions acompanyarem perquè es pugui fer”, ha dit.

Nou comentari