Barcelona està de celebració. L’anunci, aquesta setmana, de la continuïtat del Mobile World Congress a Barcelona fins al 2030, així com altres esdeveniments previstos, són bones notícies per a l’activitat econòmica i comercial de la ciutat en l’actual context de recuperació. 

Les dades de despesa i arribada de viatgers dels últims mesos auguren que aquest serà un molt bon estiu pel turisme, tot i que encara estem per sota dels nivells prepandèmia. En el sector turístic hi ha alguns factors que han canviat respecte abans de la Covid. Alguns dels més notoris són l’arribada d’un nou turisme procedent de Llatinoamèrica i la recuperació del turisme americà. En canvi, no estan arribant, per restriccions dels seus països, els visitants asiàtics: xinesos, coreans i japonesos. I tenim per davant també nous reptes, com atraure el públic anglosaxó que, arran del Brexit, pot gaudir del tax free fund. 

Tenim la sort que Barcelona és una ciutat amb grans potencials, fet que permet la desestacionalització del turisme de sol i platja cap a un turisme cultural, gastronòmic, esportiu, de congressos, de negocis i de compres. Ara que estem tornant a la normalitat és urgent reprendre el debat sobre el model de gestió i promoció del turisme de la ciutat i orientar-nos a un turisme de valor afegit, que potenciï totes les disciplines turístiques que té incorporades la nostra ciutat. 

Per aquest turisme de valor afegit és important poder gaudir d’una experiència de viatge completa, el que inclou allotjaments de qualitat, la cultura, l’arquitectura, la gastronomia, l’esport, la seguretat, l’experiència de shopping i l’agilitat del tax free, entre altres. Tots aquests factors influeixen en la percepció del viatger sobre la seva experiència i, en aquest sentit, disposar d’una millora de les connexions com l’ampliació de l’aeroport del Prat, és crucial perquè Barcelona escali posicions en la llista de destins prioritaris per aquest turisme de valor afegit. 

Les perspectives per aquesta temporada turística com deia abans són bones; ara bé, els principals sectors econòmics de la ciutat viurem aquest estiu de la il·lusió per tornar a viatjar i dels estalvis generats durant el temps de pandèmia. Més enllà de l’època estival, la inflació prevista pels pròxims mesos i la prolongació del conflicte a Ucraïna, auguren un escenari tèrbol que ens obliga a anticipar l’estratègia de projecció turística de la nostra ciutat. 

Així com l’ampliació d’horaris comercials ha significat un gran pas pel turisme i ha estat fruit d’un acord consensuat entre totes les entitats implicades, és necessari emplaçar-nos també per a redefinir el futur del model turístic i elaborar conjuntament un relat de ciutat que sigui diferencial, i que exalti els valors de Barcelona com a ciutat singular i única. 

.

*Gabriel Jené és president de l’associació de comerciants Barcelona Oberta

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Aneualamerda a juliol 02, 2022 | 00:35
    Aneualamerda juliol 02, 2022 | 00:35
    Caldria muntar-los un tour temàtic amb atraccions com: Tortures en directe a Via Laietana, concurs de Menjades de Nap Medieval a la Generalitat, Curses de sacs de diner públic cap a Madrit i la Generalitat155 o la Marató Covi de sanitaris. Vindran a mils.
  2. Icona del comentari de: Misèria a juliol 02, 2022 | 00:40
    Misèria juliol 02, 2022 | 00:40
    Barcelona és la puta de la que viviu tots vosaltres i el estado. N'estem fins al cap de munt de tots vosaltres.
  3. Icona del comentari de: Bruticia turistica PROU!!! a juliol 02, 2022 | 10:33
    Bruticia turistica PROU!!! juliol 02, 2022 | 10:33
    4 autobusos contaminants de turistes broquejen als barcelonins que treballen a la diagonal. La turista Colau, que mai ha treballat, sempre contaminant, i creant embussos per empobrir i contaminar Barcelona la bruta i tercermundista.colauera

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa