Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Estàs a favor de la unió dels dos tramvies per la Diagonal?
  • CA

L’any 2004 s’inaugurava el servei de tramvia a la ciutat. Però es feia deixant un forat entre la plaça de Francesc Macià i les Glòries, origen i final del TramBaix i el TramBesòs. Havien passat quinze anys des que havia començat el debat polític sobre la necessitat que Barcelona tingués un tramvia. I ara, just quan el servei assoleix la majoria d’edat, l’Ajuntament de Barcelona ha fet públic que els treballs per enllaçar el Trambaix i el Trambesòs per l’avinguda Diagonal s’iniciaran la setmana del 7 de març. I sobre terminis, s’espera que la primera fase acabi cap a finals de 2023 i que el tram entri en servei el 2024.

Unes obres que comportaran alteracions en la mobilitat i el trànsit -tant de vehicles privats com de tansport públic- que es preveuen els pròxims mesos al llarg d’un tram de quilòmetre i mig d’obres. Així, l’allargament del tramvia ocuparà les calçades laterals a banda i banda de la Diagonal entre el carrer Castillejos i el carrer Marina, on es mantindrà operatiu un carril per a vehicles en un sentit i en un altre. També s’interromprà la circulació al tronc central entre els carrers Roger de Flor i Sardenya i continuarà el tall entre Roger de Flor i Bruc, ja ara fora d’ús per l’ampliació del col·lector de la Diagonal.

En canvi, es reobrirà al trànsit el passeig de Sant Joan en sentit ascendent coincidint amb l’inici de la reforma del tramvia. També s’habilitarà un carril addicional al carrer Aragó, entre Marina i Sardenya.

Poll Maker

Finalitzades aquestes obres, quedaria pendnet el tram barceloní de Verdaguer a Francesc Macià, que les previsions més optimistes –molt– situen a finals del 2027, però el cert és que ni tan sols hi ha calendari. Quan sigui una realitat, la reforma de la Diagonal amb el pas del tramvia reduirà significativament l’espai als cotxes i ampliarà les àrees per a vianants, bicicletes i zones verdes.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a febrer 15, 2022 | 10:13
    JordiP febrer 15, 2022 | 10:13
    NO estic d'acord. La Diagonal no pot suportar més vehicles grans. La idea de ficar dos tramvies (un d'anada i un alre de tornada) és absolutament incompatible i contradictòria amb el discurs colauísta/sanzista de "retornar la ciutat als ciutadans". La situació es "O despejamos la calle o insistimos en la acumulación en ella de hierros móviles". La invocada necesidad d'instal·lar el tramvia en superfície és un sofisma de magnitud sideral. Que algú viatgi a Alemania (Frankfurt, Hannover, Düsseldorf) i estudiï com els alemanys han soterrat els antics i nombrosos tramvies que poblaven la superfície del stadtzentrum. Sí, ja sé que l'alemany és difícil, però els dirigents d'una ciutat de 1.600.000 habitants i 1.700.000 de hinterland mereix pensar una mica amb el koko, no amb el kul. Peeer què han d'anar amb tantes presses? És que volen fer tota la despesa abans que les properes elecciones les enviï a l'ostracisme? Quins interesos ocults hi han? NO, jo NO estic a favor de posar el tramvia per la Diagonal.
    • Icona del comentari de: Anònim a febrer 15, 2022 | 14:41
      Anònim febrer 15, 2022 | 14:41
      Estoy tottalmente de acuerdo contigo. Si la sra Colau quiere sacar lis cotxes, haga aparcamientos a las afueras, y ponga si quiere un bus que enlace los dos tranvias
    • Icona del comentari de: Jordi a febrer 16, 2022 | 10:25
      Jordi febrer 16, 2022 | 10:25
      Totalment d'acord
    • Icona del comentari de: Jordi Riera a febrer 16, 2022 | 16:51
      Jordi Riera febrer 16, 2022 | 16:51
      Se tendría que respetar el referèndum que se hizo
      • Icona del comentari de: David a febrer 16, 2022 | 23:24
        David febrer 16, 2022 | 23:24
        Así es, que se gastó mucho dinero público para obviar el resultado , dinero dilapidado como el túnel de glorias poco eficiente y mal asfaltado para la larga y costosa obra que se ha empeñado
    • Icona del comentari de: David a febrer 16, 2022 | 23:22
      David febrer 16, 2022 | 23:22
      La diagonal tiene suficientes carriles bus y autobuses como para que no tenga smque ser necesaria tal infrastructura
    • Icona del comentari de: Carlos Urrutia a febrer 17, 2022 | 17:03
      Carlos Urrutia febrer 17, 2022 | 17:03
      Ha de ser, s hi s ha fet en les dues bandes s ha d unir per algun lloc
    • Icona del comentari de: Jordi a febrer 17, 2022 | 18:51
      Jordi febrer 17, 2022 | 18:51
      Nooooooooooooooo !!!
      • Icona del comentari de: Àngels a desembre 09, 2022 | 16:00
        Àngels desembre 09, 2022 | 16:00
        Quin sentit té ara el tramvia quan ja s'estan posant en circulació els autobusos elèctrics? En principi és va proposar el tramvia per disminuir la contaminació.
    • Icona del comentari de: Jaume a febrer 17, 2022 | 20:38
      Jaume febrer 17, 2022 | 20:38
      Soberana gilipollez. Lo que sobra son coches, no trasporte colectivo de alta capacidad
    • Icona del comentari de: Jaume a febrer 17, 2022 | 20:38
      Jaume febrer 17, 2022 | 20:38
      Soberana soplapollez. Lo que sobra son coches, no trasporte colectivo de alta capacidad
    • Icona del comentari de: Jaume a febrer 17, 2022 | 20:38
      Jaume febrer 17, 2022 | 20:38
      Soberana tonteria. Lo que sobra son coches, no trasporte colectivo de alta capacidad
    • Icona del comentari de: Jaume a febrer 17, 2022 | 20:38
      Jaume febrer 17, 2022 | 20:38
      Lo que sobra son coches, no trasporte colectivo de alta capacidad
      • Icona del comentari de: Respecteu el Referendum de la Diagonal a febrer 18, 2022 | 10:50
        Respecteu el Referendum de la Diagonal febrer 18, 2022 | 10:50
        Jaume, tu també cobres per posts? Ens sembla collonut que tinguis una opinió esbiaixiada, pero no per repetirla cinquanta vegades tindrás raó.
    • Icona del comentari de: Joan petit a febrer 18, 2022 | 08:17
      Joan petit febrer 18, 2022 | 08:17
      Tranvía *Nooooo*
    • Icona del comentari de: Jm a febrer 18, 2022 | 23:31
      Jm febrer 18, 2022 | 23:31
      Totalment d'acord...Barcelona és més que l'eixample...volem una Meeidiana connla diagonal, volem les obres de la Sagrera acabades, superilles a sant Andreu....Prou eixample.
  2. Icona del comentari de: Angel Sobrino a febrer 15, 2022 | 11:06
    Angel Sobrino febrer 15, 2022 | 11:06
    La conexio es tenia que fer per Carrer Urgell i Gran Via.
  3. Icona del comentari de: Bernat C. a febrer 15, 2022 | 12:26
    Bernat C. febrer 15, 2022 | 12:26
    Vinga saquejar les arques municipals, en unes reformes faraòniques, que es solucionarien per una senzilla evolució tècnica en un parell d'anys.
  4. Icona del comentari de: Josep a febrer 15, 2022 | 16:51
    Josep febrer 15, 2022 | 16:51
    Coi, per una cosa que fa be la Colau, la apoyo en un 200 %. La funció del tramvia es treure cotxes de la ciutat. Tant de bo la alcaldesa omplis de tramvies la ciutat com en els anys 60.! Hi ha molta gent que per anar i recollir els nens del col.legi, a dues manzanes, agafa el cotxe per poguer fardar de ultilitari. Jo demano mes tramvies i menys metros.
    • Icona del comentari de: Xavier Barba a juny 30, 2022 | 23:36
      Xavier Barba juny 30, 2022 | 23:36
      Josep gracies per el teu comentari. ELS BARCELONINS I ELS VEINS DE LA DIAGONAL VAREM VOTAR NO EL TRAMVIA. JA QUE TENIR POCA VERGONYA I MEINS DIGNITAT INSISTIR AMB EL TRAMVIA. AVIS A ESQUERRA REPUBLICANA, EL TRAMVIA NO ES MONEDA DE CAMBI. NO CONTIN AMB ELS NOSTRES VOTS.
  5. Icona del comentari de: Ton Alvarez a febrer 15, 2022 | 18:46
    Ton Alvarez febrer 15, 2022 | 18:46
    Jo posaria tramvia per tots els carrers de Barcelona, i els milers de cotxes, bombers, policia,emergències, transportistes,taxis,uber, i peatons volant, seria super xuli-xuli
  6. Icona del comentari de: Joan a febrer 15, 2022 | 23:30
    Joan febrer 15, 2022 | 23:30
    Aquesta obsessió malaltissa de reduïr sistemàtica i irracionalment l'espai a la motorització per contaminant , quan tot sigui elèctric o amb pila d'hidrogen l'espai serà el mateix , aleshores queda desmuntat el leit motiv. Bombers , ambulàncies , policia , taxis , repartidors i els propis busos TMB (d'ells) estan patint aquesta barbàrie ! Hi ha altres solucions molt menys costoses que el "joguet" d'aquest consistori , com per exemple busos sense combustibles fòssils sense tocar la Diagonal
  7. Icona del comentari de: T Puig a febrer 16, 2022 | 10:23
    T Puig febrer 16, 2022 | 10:23
    Tramvia no!!!
  8. Icona del comentari de: Cristina a febrer 16, 2022 | 13:06
    Cristina febrer 16, 2022 | 13:06
    No estic d'acord
  9. Icona del comentari de: Eva a febrer 16, 2022 | 13:38
    Eva febrer 16, 2022 | 13:38
    Vam votar que no i aquesta votació s'hauria de respectar. Aquest són els que diuen que són d'esquerres? Doncs ho fan amb el mano i ordeno que es faci perquè jo vull. Els barcelonins no volem que destrueixi la Diagonal. El consistori de la Sra. Atila Colau destrossarà calçada, parterres, l'omplirà de cables horrorosos. Els veïns de l'Eixample som els que patirem tota la circulació per la resta de carrers perquè la gent agafarà altres vies. Hi ha un punt on no es pot baixar més el nombre de vehicles que circulen a la ciutat i que no són particulars. Estem parlant d'una ciutat i sembla que els "gestors" de l'Ajuntament se n'obliden.
  10. Icona del comentari de: Carlos a febrer 16, 2022 | 14:29
    Carlos febrer 16, 2022 | 14:29
    En contra de tot de lo que fa Ada Colau. I Janet. S'HAL HA DE TIRA FORA DE LA ALCALDIA YA. ADALANTO DE LES ALECCIONS MUNICIPALS. nomes sap gasta sense cap plantajament real de la conomia per Barcelona.
  11. Icona del comentari de: Ignacio Moreno a febrer 16, 2022 | 15:45
    Ignacio Moreno febrer 16, 2022 | 15:45
    Totalmente en desacuerdo. Fuera la Colau.
    • Icona del comentari de: Anònim a febrer 16, 2022 | 23:31
      Anònim febrer 16, 2022 | 23:31
      Desde fa a ya que pensó que aquesta alcaldessa te algun trauma de petita amb el vehicles de motor , primer van ser treure el salón de la moto, després retirar el espais per el harley days i el seu desfile, més tard va intentar treure la financiació de Montmeló, després les zones verds per a veïns, això que ningú pugui aparcar per el preus insostenibles, deprés vinga treure espais a les calçades amb terraces , pilons , carril bicis intendibles, treure places de aparcar dels laterals, doble carril bus a gran via... Les super illes, la via laietana, pelayo.. suma y sigue.
      • Icona del comentari de: JOSEFINA M. S. a febrer 17, 2022 | 09:11
        JOSEFINA M. S. febrer 17, 2022 | 09:11
        Jo estic en contra. Seria més fàcil posar un autobús que uneixi els dos tramvies. Fora gastos i menys impostos per fer el que ells li doni la gana. Es varen fer fa temps, dos enquestes per aquest tema i va donar negatiu. Perquè no ho respecten? Els anteriors alcaldes ho van respectar!
  12. Icona del comentari de: CARMELO a febrer 17, 2022 | 06:01
    CARMELO febrer 17, 2022 | 06:01
    Si y además relaja pasear por la ciudad, que buena falta hace
  13. Icona del comentari de: Carmelo a febrer 17, 2022 | 06:10
    Carmelo febrer 17, 2022 | 06:10
    Es relajante...
  14. Icona del comentari de: JOSEFINA M. S. a febrer 17, 2022 | 09:10
    JOSEFINA M. S. febrer 17, 2022 | 09:10
    Jo estic en contra. Seria més fàcil posar un autobús que uneixi els dos tramvies. Fora gastos i menys impostos per fer el que ells li doni la gana. Es varen fer fa temps, dos enquestes per aquest tema i va donar negatiu. Perquè no ho respecten? Els anteriors alcaldes ho van respectar!
  15. Icona del comentari de: Adolfo a febrer 17, 2022 | 09:17
    Adolfo febrer 17, 2022 | 09:17
    Totalmente en desacuerdo con poner el tranvía por la Diagonal se cargarán la reforma que se hizo hace poco tiempo además anulará un carril de los coches saturando más la circulación por las calles del ensanche,los propios trabajadores de la EMT dieron la solución un Bus eléctrico circulando por el carril bus ya existente para enlazar los dos tranvías solo costaría la compra de los buses no la burrada que representa desmontar toda la Diagonal
  16. Icona del comentari de: Andrés Martos Martínez a febrer 17, 2022 | 16:39
    Andrés Martos Martínez febrer 17, 2022 | 16:39
    Jo estic a favor d'una mobilitat sostenible, neta i eficient com es el transport públic i més per a una metròpolis com es Barcelona. Per això cal més xarxa de tramvies, metro, fgc i rodalies. De fet penso que Barcelona hauria de tornara tindre una xarxa tramviaria com la que varem tindre als anys 30-40. Els carrers principals, grans avenides i punts estratègics de la ciutat haurien d'estar connectades amb una xarxa de tram que conectes diferents parts de Barcelona, per això, no només penso que cal unir el tramvia per la diagonal, si no que tota Barcelona hauria de estar igual, creant noves lines de metro per conectar absolutament tota Barcelona amb les poblacions que tenim aprop i que també formen part de l'àrea metropolitana, fent un augment de la xarxa contribuïm a millorar la seguretat, la qualitat de vida i l'aire de la ciutat, frenem l'impacte climàtic, etc etc. Hauríem de tenir aquesta idea tothom, sembla mentida que una ciutat tan moderna i tan avançada com es Barcelona no pensem tots igual, el model de la nostra ciutat Condal hauria d'estar a nivell de les ciutats europees on tenen aquests pensaments i objectius. Això hauria de ser una realitat abans de 2030, menys cotxes i més transport públic, encara que sembla que per desgràcia seguim tenint pensaments per parts de col·lectius minoritaris que avui dia visquin en l'època dels "trogoditas". Només s'hauria de deixar a Barcelona carrers específics per emergències/serveis i veïns. No pot ser que tinguem tant de tràfic! Independenment del pensament polític de cada persona, això hauria de ser a tothom igual, estem parlant d'una millora per tothom i això és primordial davant de petites qüestions polítiques o personals. Si de veritat som una Barcelona plural i diversa, oberta i treballadora, a una Catalunya avançada, demostrem que es veritat i mirem per el que es lògic!
  17. Icona del comentari de: Pinty a febrer 17, 2022 | 17:15
    Pinty febrer 17, 2022 | 17:15
    A la Xina ja funcionen "tranvies",o millor dit, busos de tres cossos que amb "IA" segueixen impertorbables unes marques de pintura al terra però capaços de alterar el camí o frenar en cas necesari no sols per aminorar marxa sinó x situacions espúries com peatons, etc. Sense vies!
    • Icona del comentari de: Albert gimenez a juliol 06, 2022 | 14:22
      Albert gimenez juliol 06, 2022 | 14:22
      Jo posaria tramvies a tots els carreras i aixi recuperar l antigua xarxa de tramvies
  18. Icona del comentari de: Assumpció Feliu Torras a febrer 17, 2022 | 17:55
    Assumpció Feliu Torras febrer 17, 2022 | 17:55
    Un disbarat , En la època del alcalde Hereu, és va fer uns consulta popular sobre això, i va sortir que no. Ara un cop més aquest consistori, mira capa un altre cantó, no escoltant el que varen dir en el seu moment i diuen els tecnics i molts experts i la ciutadania. Com sempre, últimament van de super infal·libles. Així no es bo. S'estan equivocat en MOLT. Com a la consulta que va fer l'alcalde Hereu, als ciutadans i que va respectar el resultat, segueixo votant en contra aquest despropòsit.
    • Icona del comentari de: Josep Ramon Reventos a febrer 19, 2022 | 17:49
      Josep Ramon Reventos febrer 19, 2022 | 17:49
      M'agradaria saber quants arbres tallaran amb aquesta obra inútil.
  19. Icona del comentari de: Gerardo Latorre Alonso a febrer 17, 2022 | 17:59
    Gerardo Latorre Alonso febrer 17, 2022 | 17:59
    Si quieres estoy de acuerdo en unir la diagonal . Cada dia tiene q a ver menos coches por Barcelona.
  20. Icona del comentari de: Sergi a febrer 17, 2022 | 18:49
    Sergi febrer 17, 2022 | 18:49
    Ja hi ha un bus xpress que uneix ambes places, en 20min i per cero euros!!!!
  21. Icona del comentari de: Guillem Roca a febrer 17, 2022 | 23:04
    Guillem Roca febrer 17, 2022 | 23:04
    Com a urbanista molt a favor d'aquesta iniciativa . Ja era hora !!
  22. Icona del comentari de: Guillem Roca a febrer 17, 2022 | 23:04
    Guillem Roca febrer 17, 2022 | 23:04
    Com a urbanista molt a favor d'aquesta iniciativa
  23. Icona del comentari de: Guillem a febrer 17, 2022 | 23:04
    Guillem febrer 17, 2022 | 23:04
    Com a urbanista molt a favor d'aquesta iniciativa
  24. Icona del comentari de: Guillem Roca a febrer 17, 2022 | 23:05
    Guillem Roca febrer 17, 2022 | 23:05
    Com a urbanista molt a favor !
  25. Icona del comentari de: Guillem a febrer 17, 2022 | 23:06
    Guillem febrer 17, 2022 | 23:06
    Super d'acord
  26. Icona del comentari de: Guillem Roca a febrer 17, 2022 | 23:06
    Guillem Roca febrer 17, 2022 | 23:06
    Super a favor !!
  27. Icona del comentari de: Guillem Roca a febrer 17, 2022 | 23:07
    Guillem Roca febrer 17, 2022 | 23:07
    Super en contra
  28. Icona del comentari de: Guillem Roca a febrer 17, 2022 | 23:40
    Guillem Roca febrer 17, 2022 | 23:40
    Com a urbanista molt d'acord. Super bones notícies!
    • Icona del comentari de: Respecteu el referendum de la Diagonal a febrer 18, 2022 | 10:49
      Respecteu el referendum de la Diagonal febrer 18, 2022 | 10:49
      Guilem Roca, et repeteixes més que l'all. Cobres comissions per obres potser?
  29. Icona del comentari de: Pedro a febrer 18, 2022 | 00:37
    Pedro febrer 18, 2022 | 00:37
    Ya existen autobuses eléctricos capaces de hacer ese recorrido de manera eficiente sin necesidad de obras y gastos innecesarios
  30. Icona del comentari de: Joan petit a febrer 18, 2022 | 08:24
    Joan petit febrer 18, 2022 | 08:24
    En contra ILA votación el seu día VA SER NOOOOOO
  31. Icona del comentari de: Si sou democrates, respecteu el referendum a febrer 18, 2022 | 10:54
    Si sou democrates, respecteu el referendum febrer 18, 2022 | 10:54
    Tipic de Tiranies GosTalibansflautes que diuen anar de demòcrates, però en canvi no respecten la voluntat popular expresada en el seu dia mitjançant referèndum. Referèndum que per cert, va costar un munt que es pogués fer, però que en canvi, "el consistori que escolta a la ciutadania", nega de fer al voltant de les superilles del poblenou, perquè sap que el resultat li sortiria granota. Li sortiria granota, i també faria com amb el referèndum de la diagonal: passar-se'l pels ovaris. Ni Porcioles els tenia tant grossos !!!!!
  32. Icona del comentari de: Jm a febrer 18, 2022 | 23:34
    Jm febrer 18, 2022 | 23:34
    No...l'eixample ja esta prou conectat...mireu els altres barris. Sant Andreu, Sagrera...
  33. Icona del comentari de: Angel. a febrer 19, 2022 | 00:24
    Angel. febrer 19, 2022 | 00:24
    Totalmente De Acuerdo. Hace Mucho Tiempo se tendria que Haber hecho.
  34. Icona del comentari de: A.Torralba a febrer 19, 2022 | 15:46
    A.Torralba febrer 19, 2022 | 15:46
    Estic d'acord.
  35. Icona del comentari de: Josep Ramon Reventós a febrer 19, 2022 | 17:51
    Josep Ramon Reventós febrer 19, 2022 | 17:51
    M'agradaria saber quants arbres tallaran amb aquesta obra inútil.
  36. Icona del comentari de: Armand a març 21, 2022 | 16:04
    Armand març 21, 2022 | 16:04
    En primer lloc el que sobra son els tramvies que hi han. S'ha de recordar que la majoria de gent que viu a Barcelona no es passa el dia passejant, acostuma ha anar a treballar, depend d'on visquis i on treballis si no vas en cotxe o moto no pots anar. Altre cosa a dir és que estem al segle XXI. Posar un trasto que necessita tan espai i que sobre tot quan no funciona tampoc pots utilitzar aquest espai, jo no ho definiria precisament com urbanisme, sino enteneu el que dic, desxifreu la paraula urbà. L’altre gran problema son els cotxes quan d’entrada s’han tret de circulació els antics no els que més contaminaven, i en un futur proper el cotxe no contaminarà. Altre dia parlarem de les pintures.

Respon a Jordi Riera Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa