Aquest cap de setmana alguns han aprofitat per fer servir el carril bici en obres de la Gran Via de les Corts Catalanes com a pàrquing improvisat. En moments de la jornada s’han comptabilitzat fins a una desena de cotxes estacionats en aquesta zona de l’Eixample, a tocar amb el carrer de Sicília. Fins i tot alguns han fet servir aquest aparcament autodeclarat, inicialment pensat com a via de circulació per als ciclistes, com a punt de càrrega i descàrrega.

Davant d’aquesta situació sempre hi ha qui diu que no hi ha suficients places d’aparcaments a Barcelona. El cert és n’hi ha 782.955, segons les últimes dades de l’Ajuntament de Barcelona. Ara bé, si comptem els disponibles per als cotxes a la calçada, es redueixen fins als 111.497. En el cas de les motos, 2.691. D’altra banda, a la capital hi ha registrats 479.315 turismes i 219.554 motocicletes. Comprant xifres, és evident que ni tots els cotxes ni totes les motos tenen espai per aparcar al carrer. No obstant això, encara hi ha disponibles els pàrquings fora de la calçada -581.018 pels turismes i 2.691 pels vehicles de dues rodes-.

El fet és que l’Ajuntament està duent a terme accions per augmentar l’espai disponible a la ciutat per bicicletes i vianants, en detriment de la superfície de què disposen els vehicles privats. Diverses vegades han afirmat que el pes del cotxe a Barcelona ja no té cabuda a la ciutat actual. Això, de retruc, fa que cada cop sigui més complicat circular -i aparcar- d’aquesta forma.

PollMaker

Les obres que s’estan fent a la Gran Via són per baixar el carril bici de la vorera a la calçada. “La vorera no és l’espai desitjable per a les bicicletes, sinó per als vianants”, admet el consistori al seu web oficial. És per això que l’Ajuntament preveu construir 32,6 quilòmetres de carrils bici i millorar 11,7 quilòmetres dels carrils existents. La fita és construir dos carrils bici segregats unidireccionals per bicicletes, situats a la calçada lateral.

Les de la Gran Via no són les úniques obres que s’estan fent. També n’hi ha a la Travessera de Gràcia i fins al carrer València. A hores d’ara, s’han finalitzat les que arribaven fins al carrer Provença, el que suposen cinc illes d’edificis. D’aquesta manera, queden per cobrir dues illes més de blocs de pisos.

La bici a poc a poc guanya terreny i pes a la ciutat. Terreny, perquè cada cop són més els barcelonins i barcelonines que les fan servir -hi ha 126.545 abonats al Bicing, segons l’Ajuntament-. Pes, perquè cada cop són més els quilòmetres dedicats a aquest tipus de mobilitat –236, segons les últimes xifres del consistori, un 48% més que fa 10 anys-.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a març 07, 2022 | 10:23
    JordiP març 07, 2022 | 10:23
    Què fàcil és prohibir! Un decretillo municipal i ... Halaaa! cinc-cents o sis-cents cotxes privats passen a engrossar el cens de vehicles que han de voltar prop d'una hora per aparcar cada vespre. Cost: un parell de plaques de prohibició, un parell de pots de pintura i un parell de jornades de la brigadilla. La política de l'Ajuntament de Barcelona no és, ni ho ha sigut mai, pro aparcament. Com que els responsables de vialitat no són gaire professionals sinó mès aviat amics i conmilitons, es limiten a prohibir. Si haguéssin viatjat una mica per a estudiar sol·lucions, haurien vist edificis sencers dedicats a aparcament situats en àrees residencials. I haurien vist com aquests grans aparcaments s'amortitzen fàcilment amb la quota mensual. I no estàn concessionats!! Estàn gestionats directament pels consistoris. Aquí, les Administracions són covards i dropes: prefereixen una petita part del benefici a treballar de valent obtenint tot el mage d'explotació "per al poble". Oh, com els importa el poble!!

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa