Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Pacte municipal per ampliar el tramvia per la Diagonal sense donar nous beneficis als privats
  • CA

El projecte de connexió del tramvia per la Diagonal, finalment, s’ha desfet d’alguns dels últims serrells que el bloquejaven. Un pacte del govern municipal amb Esquerra Republicana ha acabat permetent que tiri endavant la proposta d’urbanització de l’espai per on passarà el nou tramvia, a més de tancar el conveni necessari entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). D’aquesta manera, les obres podran començar “la tardor del 2021”, ha garantit l’alcaldessa de la ciutat, Ada Colau. En el mateix sentit, la tinent d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, ha dit que les tasques han de durar “entre 20 i 22 mesos” i que “el darrer trimestre del 2023 podria estar en servei” el tramvia fins a Verdaguer.

Per la seva part, el portaveu d’ERC, Jordi Coronas, ha reivindicat que l’acord garanteix que l’actual concessionària, que aplega diferents empreses privades, “no guanyarà un sol euro més dels que està guanyant ara”. Així, tot i augmentar el servei que es cobrirà amb més parades, es referma que els privats que actualment dominen la concessió de Tram no augmentaran els beneficis. “Estem proposant un canvi de regles del joc” perquè ara “tota la inversió és pública”, ha destacat Sanz. En el conveni, a més, s’estableix el compromís que l’any 2032 la gestió del tramvia passi íntegrament a un operador públic.

D’aquesta manera, tot i que encara ha de passar pel plenari municipal i pel Consell d’Administració de l’ATM, avui s’ha oficialitzat la llum verda a la primera fase de la connexió del tramvia per la Diagonal. Aquestes obres consisteixen a allargar la línia del Trambesòs des de Glòries fins al carrer Girona, a l’altura de la parada de Verdaguer.

Segons el conveni, això suposarà una inversió de l’Ajuntament de 56 milions d’euros per a la urbanització de la zona afectada i una altra inversió de 61 milions d’euros a càrrec de l’ATM, que se centrarà en la infraestructura tramviària i en l’adquisició dels combois.

El govern municipal treurà a concurs les obres dels dos projectes d’urbanització a l’estiu, amb la voluntat d’iniciar els treballs durant la tardor del 2021. El pressupost a càrrec municipal consta de dues parts. Una inversió de 35 milions aniran abocats a la reurbanització de la Diagonal, en tram Girona-Castillejos, i una altra de 21,4 milions d’euros, que es dedicaran a la urbanització del parc de la Canòpia.

Divisió de les obres necessàries per ampliar el tramvia per la Diagonal entre tasques d’urbanització i d’infraestructura / Ajuntament

La segona fase de la connexió, més propera

La redacció del conveni inclou també el compromís que la segona fase de la connexió del tramvia, que allargaria el Trambaix des de Francesc Macià fins a Verdaguer, comenci “com a molt tard” quan finalitzin les obres de la primera fase. Així, pròximament s’haurà de redactar els projectes d’aquesta ampliació final i detallar també “quines actuacions finançarà cada entitat”.

De moment, però, l’objectiu del consistori és complir els compromisos anunciats avui. La idea és que aquest mandat es compleixi el projecte d’iniciar les obres perquè en uns tres anys es pugui fer el trajecte entre Glòries i Verdaguer en només 7 minuts. En aquest sentit, Pere Torres, director general de l’ATM, ha aclarit que la coordinació general del projecte la farà BIMSA. A més, ha puntualitzat que hi haurà licitacions i adjudicacions conjuntes.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Martí a desembre 12, 2020 | 12:14
    Martí desembre 12, 2020 | 12:14
    No hi ha cap diferència entre el Abascal i la Colau, els dos són extremistes espanyolistes i se'ls hauria d'aïllar i margina.
  2. Icona del comentari de: Jo diria que va haver-hi un referèndum i va guanyar el no al tramvia per la Diagonal!! a desembre 12, 2020 | 12:46
    Jo diria que va haver-hi un referèndum i va guanyar el no al tramvia per la Diagonal!! desembre 12, 2020 | 12:46
    Es veu que en realitat...En fi, els interessos son els interessos.
  3. Icona del comentari de: Esquerres florentines a desembre 12, 2020 | 13:14
    Esquerres florentines desembre 12, 2020 | 13:14
    L'Hermitage, no. Malmetre la Diagonal, sí.
  4. Icona del comentari de: quina poca vergonya a desembre 12, 2020 | 13:16
    quina poca vergonya desembre 12, 2020 | 13:16
    El referendum va sortir q NO...q potser es pensen q l gent no s'en recorda?....quin poc respecte q tenen a la ciudadania...només robar-los a base d'impostos, xq poguin anar vivint tots aquests "sinvergüenzes" ...i ara també sí han afegit els impresentable dels d'erc, q con tal el "gobierno nyol" els hi monti una tupinada x les eleccions, són capaços d qualsevol felonia.
  5. Icona del comentari de: Eulalia Ciutadella a desembre 12, 2020 | 13:19
    Eulalia Ciutadella desembre 12, 2020 | 13:19
    Ara que majoria de vehicles van passant a elèctrics. És evident que el tramvia no fa falta, a més de ser el més perillós, per l'elevat nombre d'accidents que causa, és el més car. Però les comunes i els Ercsquerrosos s'han llançat a sac a treure calers d'allà on sigui. Per a necessitats i migrats? No!!! Per a les seves butxaques!
    • Icona del comentari de: Josep a desembre 12, 2020 | 13:59
      Josep desembre 12, 2020 | 13:59
      Avui es triguen 50 minuts per anar de les universitats a la diagonal alta a l' @22 a la diagonal baixa. Quina això digne d' una ciutat moderna i innovadora? Quina solució factible proposes?
    • Icona del comentari de: Angelblau a desembre 12, 2020 | 21:27
      Angelblau desembre 12, 2020 | 21:27
      Quins llepaculs aquest de ER. Els foten l'ajuntament i ara pacten amb el pijo-bicicletas de la comuna.
  6. Icona del comentari de: Antoni Cerdà a desembre 12, 2020 | 13:50
    Antoni Cerdà desembre 12, 2020 | 13:50
    Metro per laDiagonal, fora la banda de lladres colau,maragall, felip puig el TRAM DEL 3%. corruptes, preso i torneu tot el que heu robat. BARRICADES A LA CORRUPCIO COLAU, LA PORCIOLES DEL 3%
  7. Icona del comentari de: Elena a desembre 12, 2020 | 13:52
    Elena desembre 12, 2020 | 13:52
    ERC .FERROVIAL CORRUPCIO TOTAL. Junqueras i germà, el GURTEL DE CATALUNYA, para de robar
    • Icona del comentari de: Cavaller pallares a desembre 12, 2020 | 20:15
      Cavaller pallares desembre 12, 2020 | 20:15
      Quin poc respecte pels barcelonins. Es va fer un referendum i va sortir que no. Aquest es el respecte democratic de COMUNS PSC ERC cap als ciutadans i a les vies democràtiques ? No tenen vergonya!!
  8. Icona del comentari de: Dr. Mulet, enginyer ccp a desembre 12, 2020 | 14:01
    Dr. Mulet, enginyer ccp desembre 12, 2020 | 14:01
    Autobusos electrics, PROU CORRUPCIO TRAM. COLAUMALVERSACIO I CORRUPCIO. NO TE NOM, 3S UNA LLADREGOTA ACIENTIFICA I CORRUPTA. Com es pot tenir una cara tan corrupta. MALVERSACIO I FISCALIA NO FA RES DE RES?
    • Icona del comentari de: Cavaller pallares a desembre 12, 2020 | 20:26
      Cavaller pallares desembre 12, 2020 | 20:26
      Exacte, bus electric
  9. Icona del comentari de: Porcioles i Maragall, corrupcio total a desembre 12, 2020 | 22:02
    Porcioles i Maragall, corrupcio total desembre 12, 2020 | 22:02
    Maragall dictadura dels franquistes eterns. Esva votar no i elFranquista Maragall se'n fot de la dem9cracia. ERC FRANQUISME CRIMINAL. ERCorrupcio total
  10. Icona del comentari de: Facismo porcioles, colau de Franco a desembre 12, 2020 | 22:05
    Facismo porcioles, colau de Franco desembre 12, 2020 | 22:05
    Con Colau volvemos al 1939 de maragalls, serra y reventos brazo en alto y recibiendo el Alzamirnto Nazional dekosRICOS PLAZA MOLINA. ERC con los nazionalesda pena
  11. Icona del comentari de: A l'aguait a desembre 13, 2020 | 12:32
    A l'aguait desembre 13, 2020 | 12:32
    Ja han lligat l'all-i-oli de les derrames de les noves obres que no feien cap falta. Apa a dormir i ja s'investigarà quan la pasterada no tingui remei.

Respon a Cavaller pallares Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa