Un grup d’experts supervisarà la qualitat del projecte final de la futura estació de la Sagrera, que va amb anys de retard i que amb prou feina ha arribat al 50% d’execució malgrat les reiterades promeses del govern espanyol. El ministeri de Transports acaba de licitar la redacció del projecte constructiu de l’arquitectura, de les instal·lacions i de la urbanització dels entorns de l’estació per un import màxim de 5,2 milions d’euros –amb IVA puja a 6,3 milions–.
Es tracta de l’últim pas per completar una estació que es va començar el 2010 i que servirà per conèixer com seran els vestíbuls, les escales mecàniques, els ascensors o l’exterior edifici. La idea guanyadora haurà de respectar els acords del 2019 en una comissió a tres bandes entre l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i el govern espanyol. Fa dos anys que el projecte no té data de finalització després que el PP es fes enrere de les seves previsions inicials.
L’obra, que finançaran Adif, l’Ajuntament i la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat –aquesta última serà l’encarregada de coordinar la licitació–, comptarà amb l’assessorament de representants de tres col·legis professionals: el d’Arquitectes, el d’Enginyers Industrials i el d’Enginyers de Camins, Canals i Ports. Aquesta solució permetrà garantir que el projecte final sigui de la màxima qualitat, segons apunta BSAV.