Les obres del tram central de la línia L9 del metro continuen avançant a bon ritme. La tuneladora que ha d’obrir-se pas sota els barris de Pedralbes i Sarrià i que va poder reprendre l’activitat ara fa un any després de gairebé una dècada d’estancament ja es troba a només uns metres del pou on s’ubicarà la futura estació de Sarrià. Així ho ha confirmat aquest divendres el president de la Generalitat, Pere Aragonès, en una visita d’obres on ha assegurat que es manté la previsió de poder completar tot el recorregut fins a la plaça de Lesseps a finals del 2024.
Segons la informació facilitada pel Departament de Territori, la tuneladora es troba actualment aturada per raons de manteniment a l’alçada de l’aparcament de Sarrià, a pocs metres d’on es continua excavant el pou de la nova estació. La intenció és que la màquina torni a funcionar a partir de la primera quinzena del mes d’agost per continuar avançant cap a Sarrià en primera instància, on en un futur també disposarà d’un intercanviador amb els FGC, i posteriorment cap a Mandri, on arribarà a finals d’any.
En paral·lel, la desena d’estacions que formaran part d’aquest tram central de la línia L9 es troben en diferents fases d’execució, ja que a la de Mandri per exemple s’està acabant l’excavació, mentre que en d’altres com El Putxet encara cal començar els treballs. Cal recordar que en total l’habilitaran fins a cinc noves estacions: Manuel Girona, Sarrià, Mandri, Putxet i Lesseps.
Dotze parades entre Zona Universitària i la Sagrera
El projecte final, però, preveu la instal·lació de dotze noves parades entre Zona Universitària i la Sagrera, dos dels extrems de l’actual línia 9, que ara mateix funcionen com a dues línies dissociades i completament independents l’una de l’altra. En aquest sentit, el tram de prop de cinc quilòmetres que separa les futures estacions de Zona Universitària i Manuel Girona ja està excavat, però continuarà sense servei fins que no es completi la resta de la xarxa.