El transport públic barceloní ha tret les millors notes de la seva història. Els usuaris de la capital del país han valorat la xarxa de mobilitat urbana de la ciutat amb un notable alt: un 8,02, segons el darrer estudi de percepció elaborat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Es tracta del nivell de satisfacció general més elevat des que es van començar a recollir les percepcions dels viatgers, l’any 2010. L’organisme pregunta als ciutadans per diverses variables, amb l’oferta i l’accessibilitat com a pilars centrals. Aquest èxit, tal com celebrava la primera tinenta d’alcaldia de Barcelona i presidenta de TMB Laia Bonet, coincideix també en un curs en què s’ha assolit un rècord de validacions de títols, amb 684 milions d’accessos durant el 2024.

En els exàmens populars d’enguany, el metro ha aconseguit una fita històrica: la seva nota més elevada, per sobre del 7,93 assolit l’any 2023. Segons l’informe de TMB, els viatgers locals han valorat especialment l’oferta del ferrocarril soterrani, una variant que han premiat amb una nota de 8,1. Aquesta marca reflecteix la bona percepció que els usuaris dels transports metropolitans guarden respecte de la velocitat i la freqüència de les línies de metro barcelonines. Perd sencers, però, pel que fa a la seguretat, a on rep una nota de 6,95%. Una xifra, val a dir, en línia amb la dels darrers anys; i que el consistori provarà de revertir amb la nova contracta de vigilància i prevenció del suburbà. “Per això s’han instal·lat 10.000 càmeres a vestíbuls, passadissos i andanes”, ha declarat Bonet.

L'autobús amb funciona amb hidrogen verd de l'empresa Solaris | Albert Hernàndez (ACN)
L’autobús amb funciona amb hidrogen verd de l’empresa Solaris | Albert Hernàndez (ACN)

L’autobús manté el rendiment

Menys sort han tingut els autobusos, que, tot i que reben una valoració més elevada, perden unes dècimes en comparació amb el 2023. D’ençà que TMB va començar a estudiar aquestes valoracions, el servei de busos de la ciutat sempre havia estat valorat per sobre del 8, i es manté per sobre d’aquest llindar, s bé perd unes dècimes respecte del 2023. L’accessibilitat és l’aspecte més ben valorat per part dels usuaris, amb un 8,47; mentre que l’atenció a l’usuari i la fiabilitat també superen el llindar del 8. Per la seva banda, l’oferta i el confort són les variants més problemàtiques, amb un 7,36 i un 7,33 respectivament.

Més notícies
Notícia: La UE reclama més transport públic amb l’àrea metropolitana per millorar la ZBE
Comparteix
El Tribunal de Comptes Europeu (TCE) lloa mesures com les superilles i els eixos verds, però demana un enfocament més global a l'Ajuntament
Notícia: Últimes hores per comprar abonaments de transport públic a preus de 2024
Comparteix
Aquest dimecres entren en vigor les noves tarifes de TMB i l'ATM per al 2025, en què es mantenen els descomptes del 50% en alguns abonaments
Notícia: Aquests són els nous preus dels abonaments transport públic a Barcelona per al 2025
Comparteix
L'ATM apuja un 3% les tarifes, que entraran en vigor el 15 de gener
Notícia: El Govern mantindrà la rebaixa del transport públic el 2025
Comparteix
La portaveu de l'executiu, Sílvia Paneque, avisa que els descomptes generalitzats acabaran el 2026: "Hem de fer una reflexió sobre quins grups de població hem de bonificar i quins no"

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jubilat gironí. a febrer 15, 2025 | 11:05
    Jubilat gironí. febrer 15, 2025 | 11:05
    Ja fa temps que, per raons de salut, no vaig a Barcelona. Però es veu que el transport públic funciona bé. Si els trens també anessin com cal es reduiria molt el transit de cotxes.
  2. Icona del comentari de: JJ a febrer 17, 2025 | 18:27
    JJ febrer 17, 2025 | 18:27
    Me sorprende el resultado de la encuesta ya que, desde hace un año he notado una bajada del servicio en las líneas H2 y H4 que son las que utilizo a diario. En especial la línea H2, es frecuente esperar 18 minutos cuando tiene anunciada una frecuencia de 8 minutos (y la tomo en la segunda parada). También en la H2, en el horario de entrada de los colegios, el autobus llega a la segunda parada lleno, los usuarios intentamos embutirnos en el autobus, muchas veces sin espacio para validar los títulos de transporte. La situación es dantesca hasta llegar a la parada de plaza Borràs donde bajan la mayoría de los niños para ir a los colegios de la zona. También es frecuente ver autobuses averiados, situación que me sorprende. No era tan habitual en años previos. Me gustaría saber cual es el grado de inversión que se está realizando para el mantenimiento de los vehículos y si se están reponiendo a los conductores que se juvilan. Tengo la impresión que este consistorio esta descuidando la red de autobuses urbanos.

Respon a Jubilat gironí. Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa