El transport públic barceloní ha tret les millors notes de la seva història. Els usuaris de la capital del país han valorat la xarxa de mobilitat urbana de la ciutat amb un notable alt: un 8,02, segons el darrer estudi de percepció elaborat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Es tracta del nivell de satisfacció general més elevat des que es van començar a recollir les percepcions dels viatgers, l’any 2010. L’organisme pregunta als ciutadans per diverses variables, amb l’oferta i l’accessibilitat com a pilars centrals. Aquest èxit, tal com celebrava la primera tinenta d’alcaldia de Barcelona i presidenta de TMB Laia Bonet, coincideix també en un curs en què s’ha assolit un rècord de validacions de títols, amb 684 milions d’accessos durant el 2024.
En els exàmens populars d’enguany, el metro ha aconseguit una fita històrica: la seva nota més elevada, per sobre del 7,93 assolit l’any 2023. Segons l’informe de TMB, els viatgers locals han valorat especialment l’oferta del ferrocarril soterrani, una variant que han premiat amb una nota de 8,1. Aquesta marca reflecteix la bona percepció que els usuaris dels transports metropolitans guarden respecte de la velocitat i la freqüència de les línies de metro barcelonines. Perd sencers, però, pel que fa a la seguretat, a on rep una nota de 6,95%. Una xifra, val a dir, en línia amb la dels darrers anys; i que el consistori provarà de revertir amb la nova contracta de vigilància i prevenció del suburbà. “Per això s’han instal·lat 10.000 càmeres a vestíbuls, passadissos i andanes”, ha declarat Bonet.

L’autobús manté el rendiment
Menys sort han tingut els autobusos, que, tot i que reben una valoració més elevada, perden unes dècimes en comparació amb el 2023. D’ençà que TMB va començar a estudiar aquestes valoracions, el servei de busos de la ciutat sempre havia estat valorat per sobre del 8, i es manté per sobre d’aquest llindar, s bé perd unes dècimes respecte del 2023. L’accessibilitat és l’aspecte més ben valorat per part dels usuaris, amb un 8,47; mentre que l’atenció a l’usuari i la fiabilitat també superen el llindar del 8. Per la seva banda, l’oferta i el confort són les variants més problemàtiques, amb un 7,36 i un 7,33 respectivament.