El nou sistema tarifari del transport públic, sense data

L’ATM reconeix que sense un nou model de finançament no es podrà implantar el pagament per quilòmetre

El responsable de la T-Mobilitat a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Ramon Bacardí, ha reconegut que el nou sistema de tarifes del transport públic, que cobrarà els usuaris en funció dels quilòmetres recorreguts i premiarà els viatgers habituals, encara no té data d’entrada en funcionament. En una entrevista a la SER, Bacardí ha assegurat que ara mateix la prioritat és posar en marxa la T-Mobilitat i solucionar els problemes que s’han trobat durant la fase pilot.

A més, des de l’ATM vinculen el canvi tarifari a un nou model de finançament del transport públic, que és l’autèntic repte al qual s’enfronten les administracions, ja que els problemes tècnics que s’han detectat a les primeres proves de la T-Mobilitat “no seran un problema”. Segons el responsable del projecte, implantar les noves tarifes obligarà a repensar com es finança el transport públic perquè possiblement caldrà “compensar econòmicament” una eventual davallada dels ingressos directes.

La targeta física de la T-Mobilitat, en imatge d'arxiu / ATM
La targeta física de la T-Mobilitat, en imatge d’arxiu / ATM

Un any i mig de proves

Bacardí estima que caldrà com a molt un any i mig per estendre la T-Mobilitat –que permetrà abandonar per sempre les targetes de cartó– a tots els operadors de transport públic i a tots els títols existents. Tant una cosa com l’altra haurien d’estar a ple rendiment aquest mateix any, segons va assegurar l’anterior conseller de Territori, Damià Calvet, en diverses ocasions, però les dificultats tècniques i diversos retards han impedit complir amb el calendari fixat.

De moment, la T-Mobilitat segueix en fase de proves i només està disponible per als trajectes de la primera corona metropolitana i amb dos títols. La setmana passada el projecte es va veure immers en una nova polèmica després que un usuari detectés una bretxa de seguretat que ha obligat l’ATM a tancar la pàgina web, que s’hauria de tornar a posar en marxa en els pròxims dies, segons el seu responsable.

Comentaris

    Ricard 11/10/2021 5:19 pm
    A Cerdanyola del Vallès ens han incorporat a la zona tarifària de Barcelona, i a canvi ens han posat un impost de l'àrea metropolitana en proporció al valor cadastral. Estem encantats, ja que un pis pot pagar 50 euros i una caseta 200, i amb un 50% de bonificació (quina sort oi?). Aviat seran doncs 400 euros la broma. Mentre, durant la crisi del 2008 ens van posar una taxa de 60 euros per recollida d'escombraries, i s'ha quedat encara que la crisi que ho justificava ha marxat. Mentre l'IBI que paguem es en base a uns valors cadastrals d'abans de la crisi del 2008... O sigui que a mi les tarifes del transport de me'n refoten. Ens estan drenant per tot arreu. Ja no ve d'aquí!
      Doctor Strangelove 12/10/2021 1:38 pm
      Tu tros de quòniam també ets de Cerdanyola? A veure si et mous pel poble i veuras com realment pensa la gent, atontat! Doc.

Nou comentari