TMB substituirà 42 trens amb amiant per uns amb capacitat per a més passatgers

Els combois són reciclables en un 96% i tenen més seients per a cadires de rodes

TMB incorporarà trens amb capacitat per a més passatgers en un període de dos anys i mig. Es tracta d’una flota de 42 combois que substituiran trens retirats perquè estaven contaminats amb amiant. Com a novetat, els metros que s’incorporaran tindran més capacitat per absorbir la demanda i facilitar un viatge més “còmode”, segons ha destacat la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, en la presentació dels trens en el marc de la fira Smart City.

Una altra de les novetats és que els trens són plenament reciclables, cosa fins ara inèdita en els combois de TMB. La fabricació dels trens ha anat a càrrec de l’empresa Alstom, originària de Barcelona. El conseller delegat de l’empresa a Espanya, Antonio Moreno, ha reivindicat que el disseny dels nous trens respon “a les necessitats de Barcelona” i posa sempre “en el centre el passatger”. 

A més, els trens augmenten la capacitat per a persones en cadira de rodes i n’ofereixen quatre, dividits entre el primer i últim vagó del tren. Les portes per accedir als vagons adaptats tenen les portes de color vermell i compten amb accessos adaptats. Els combois també disposen d’un sistema que permetrà als passatgers amb diversitat funcional saber abans que arribi el tren si hi ha lloc al principi o al final.

Alstom construirà els trens després de guanyar el concurs públic. Com ha posat de relleu el conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, la comanda dels nous trens 7000 i 8000 és “la més important de la història de TMB” en quantitat i en import, 268 milions d’euros. Aquesta inversió es finança amb crèdits a llarg termini acordats amb el Banc Europeu d’Inversions (BEI) i altres bancs públics i privats.

Més informació

Nou comentari