En menys de dues hores la xarxa de metro de Barcelona ha registrat sis nous incidents. La línia més afectada ha estat la vermella, ja que just a un quart i cinc de deu s’ha anunciat que la línia no tenia servei entre les estacions de Glòries i Espanya, el que suposa tot el tram del centre de Barcelona i les estacions més concorregudes de la línia. Aquest anunci ha arribat després d’anunciar-se que el servei estava aturat a l’estació d’Urgell “per assistència sanitària”. Com a alternativa a l’afectació, TMB ja ha anunciat la línia H12 d’autobús ofereix una ruta alternativa al metro. Així les estacions sense servei són Marina, Arc de Triomf Urquinaona, Catalunya, Universitat, Urgell i Rocafort.
Fonts de TMB han explicat al TOT Barcelona que el servei està aturat per una “assistència sanitària a l’interior d’un tren a l’estació d’Urgell”, sense donar més detalls. La companyia assegura que les afectacions al servei duraran fins que es “resolgui l’atenció mèdica” i el comboi, que ha quedat immobilització a l’estació, pugui reprendre la marxa.
A més, la xarxa de metro la ciutat ha patit quatre incidències més la xarxa. La primera de totes s’ha donat a l’estació d’Espanya per “un acte incívic”, encara que el servei s’ha restablert minuts després. Seguidament, s’ha avariat un tren a l’estació de la Florida, també de la Línia 1, que ha provocat una alteració de la freqüència de pas. Minuts després un altre comboi s’ha avariat a l’estació de Poble Sec, provocant una altra alteració del pas, aquest a la línia tres. Menys de 5 minuts després, la freqüència de metros s’ha tornat a veure afectada, aquest cop a la línia 5, a causa d’una altra assistència sanitària a l’estació, en aquest cas a Badal. Tot i això, la situació s’ha pogut resoldre ràpidament.
Augment de les incidències
Aquesta nova jornada plena d’incidències arriba just una setmana més tard de l’últim episodi d’afectacions al metro. Com en el cas d’aquest dimarts, no tots els problemes van tenir, ni de bon tros, la mateixa repercussió, però reforcen la idea que les avaries s’està repetint de forma recurrent al suburbà barceloní. De fet, el passat gener, aquest mateix diari ja va alertar que les incidències van créixer un 25% al metro de la ciutat durant el 2023, fins a les 440 totals. D’aquestes incidències, TMB assegurava que fins a un 46% van ser per “causes externes” com ara com assistències sanitàries, persones a la zona de vies, o incivisme i que la resta, el 54% van ser per causes tècniques.
Segons TMB, part de les incidències tècniques es deuen al fet que el metro va aconseguir captar un 18% més de passatgers que el 2022, arribant a un nou rècord històric de 440 milions de validacions al llarg de l’any. A més, TMB també afegeix un tercer factor per justificar aquest augment de les incidències, com és són les noves tecnologies que estan implantant. En aquesta línia el passat gener asseguraven que el passat mes de març van començar a circular els primers trens de la sèrie 7000 d’Alstom, i segons TMB, “l’entrada de trens nous que requereix un procés d’adaptació a la xarxa”.