El seguiment de la vaga del metro ha estat del 95% en la primera aturada de la vaga parcial de la plantilla. Fonts del comitè d’empresa han confirmat la dada i han qualificat el seguiment de “totalment massiu”. L’aturada del torn de tarda, de quatre de la tarda a vuit del vespre, ha tingut un seguiment “similar” a la del matí: “Ha anat molt bé”, valora el mateix comitè, a falta de dades exactes. L’última aturada, prevista de 21:35h a 23:35h, és l’única que té serveis mínims del 20% per ser “hora vall” de demanda segons la conselleria de Treball.
A banda, els portaveus sindicals han criticat TMB perquè “és molt fàcil dir que estan disposats a negociar”. L’empresa critica que la protesta, que consisteix a deixar de treballar durant unes franges horàries, és “innecessària”.
[r:1]
Paral·lelament, l’empresa ha informat que s’està regulant el passatge als enllaços cap a la L5 a La Sagrera, Sagrada Família i Verdaguer. Treballadors del metro controlen el pas dels passatgers a les andanes per evitar aglomeracions, com ja va passar en l’anterior vaga. Els passatgers han d’esperar fins a 20 minuts a les cues per accedir a les andanes de la L5.
TMB ha lamentat que l’aturada ha provocat “incomoditat i congestió”. La jornada d’aturades parcials afectarà el servei entre les 6 i les 10 hores, entre les 16 i les 20 hores i entre les 21:35 i les 23:35 hores. Entre les 6 i les 9:30 hores el servei ha estat del 40%, entre les 9:30 i les 10 hores del 20%, entre les 16 i les 20 hores serà del 40% i entre les 21:35 i les 23:35 hores serà del 20%. L’empresa també ha apuntat que de les 7 a les 9 hores el nombre d’usuaris ha baixat un 17% respecte al dilluns de la setmana passada.
Passatgers esperant per baixar a l’andana. | Cedida
En hores punta els serveis mínims del metro són del 40%, i en hores vall del 20%. TMB va avisar que serien “insuficients”. Entre les 6:30 i les 9:30 hores han circular 13 combois a la L1, 7 a la L2, 10 a la L3, 8 a la L4 i 15 a la L5, segons documents a què ha tingut accés aquest diari. Normalment circulen uns 30 trens per línia.
Un metro ple de passatgers a la L5. | Cedida