Pas endavant per a l’esperada reforma de l’estació d’Arc de Triomf de Barcelona. Renfe ha anunciat aquest dijous l’inici del procés de licitació de les obres per ampliar les andanes, una reivindicació històrica de la Generalitat que tindrà un cost aproximat de 3,4 milions d’euros permetrà augmentar gairebé en un 30% la capacitat dels trens que circulen per les línies R1, R3 i R4 de Rodalies.
Segons informa El Periódico, aquesta llargament reclamada actuació ja va estar a punt de fructificar el 2017, quan una empresa va guanyar el concurs obert aleshores per Renfe. El procés, però, va acabar en no res perquè la companyia -que havia presentat una oferta a la baixa– no va poder fer-se càrrec finalment del projecte de remodelació.
Si no hi ha nous contratemps, les obres d’ampliació de les andanes d’Arc de Triomf podrien arrencar durant el primer trimestre del 2023. La previsió és que els treballs s’allarguin prop de deu mesos, de manera que la reforma podria acabar enllestint-se a principis del 2024.
Millores en l’accessibilitat
Aquesta reforma permetrà que els trens de Rodalies del model Civia -que tenen fins a cinc cotxes o vagons- puguin viatjar amb doble composició, ampliant la seva capacitat fins a les 2.000 persones. L’actuació també inclou la instal·lació d’un nou ascensor i d’una escala metàl·lica, que s’ubicaran en un altre punt de l’estació diferent a l’original, i la introducció de diverses millores per fer les andanes més accessibles per a persones amb mobilitat reduïda. En aquest sentit, també es preveu millorar l’enllumenat de totes les instal·lacions.
25.000 persones
Segons les últimes dades facilitades per Renfe, l’estació barcelonina d’Arc de Triomf acull cada dia laborable prop de 25.000 persones, una xifra que podria multiplicar-se amb l’esperada ampliació de les andanes ara en procés de licitació. Cal recordar que a l’estació conflueixen les tres línies de Rodalies esmentades amb l’L1 del metro.