Renfe i la companyia ferroviària francesa SNCF ampien les freqüències de les connexions en tren de Barcelona amb França. Totes dues companyies han anunciat avui que s’incrementen a quatre rutes diàries en tots dos sentits els trajectes des de Barcelona, Girona i Figueres amb destí a Nimes, un viatge que alhora uneix la capital catalana amb 13 ciutats del país gal.

El director general de Renfe-SNCF en Cooperació, David Cortés, ha manifestat que les noves ofertes són prova de la “clara aposta” de la companyia per la recuperació turística “de manera sostenible”. El trajecte Barcelona-París comptarà amb dues freqüències diàries (tres en temporada alta); la ruta Barcelona-Lió tindrà una freqüència diària en ambdós sentits i l’itinerari des de Barcelona amb Nimes, Montpeller, Narbona i Perpinyà sumarà 4 freqüències diàries (cinc en temporada alta).

Els bitllets costen a partir de 29 euros i es poden reservar amb sis mesos d’antelació. El temps de viatge entre Nimes i Barcelona s’estima en tres hores i 20 minuts. El 30% dels viatgers de Renfe-SNCF en Cooperació són francesos i el 26%, ciutadans espanyols. La resta es distribueix en nord-americans (12%), britànics (5%), argentins (4%), entre d’altres nacionalitats. La raó principal de desplaçar-se en tren entre l’Estat espanyol i França és perquè connecta els centres de les ciutats, segons el 42% dels enquestats, i perquè el viatge és menys estressant, segons un 28% dels entrevistats.

Nou comentari

Més notícies
Imatge d'arxiu d'un embús de circulació i trànsit dens a Barcelona / Jordi Play

Torna el turment per anar a Barcelona en cotxe: “És com fa 15 anys”

L'escassa fiabilitat del transport públic, l'aixecament de peatges, l'urbanisme tàctic o la fi del teletreball, causes de les retencions de trànsit
Trànsit a Barcelona, en una imatge d'arxiu | Cristóbal Castro

El trànsit a les rondes és ara més dens que abans de la pandèmia

La circulació arriba a ser alguns dies un 4% superior a les rondes, la C-58 i la B-23