La part sud de Sant Andreu Sud connectarà amb la Sagrera, Sant Martí i l’Eixample amb un nou carril bici, les obres del qual començaran en les pròximes setmanes. Les obres estan impulsades per Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) per encàrrec de l’Ajuntament de Barcelona i tenen una inversió d’1,1 milions d’euros. Quan serà una realitat aquesta connexió de quatre barris?b Doncs segons la previsió, els treballs s’executaran durant set mesos, de manera que s’acabaran a mitjans de novembre del 2022.

Recorregut del carril bici

El carril bici tindrà 1,7 quilòmetres de recorregut, i tindrà continuïtat amb el recentment executat a Berenguer de Palou, entre Josep Estivill i Ferran Turné. D’aquesta manera, els barris de Sant Andreu i la Sagrera es connectaran per bicicleta amb Sant Martí i la trama Eixample, gràcies al nou carril bici del carrer de Mallorca, també previst per a aquesta tardor. En concret, aquests són els carrers per on podràs anar en bicicleta amb total seguretat: carrer del Clot (entre Espronceda i Felip II), Gran de la Sagrera (entre Felip II i Josep Estivill), Berenguer de Palou (entre Ferran Turné i Pare Manyanet) Pare Manyanet (entre Gran de Sant Andreu i Josep Soldevila) i Josep Soldevila (entre Pare Manyanet i rambla Onze de Setembre).

Carrils bici en marxa el 2023

L’Ajuntament de Barcelona s’ha compromès a construir 32,6 nous quilòmetres els propers dos anys, entre els quals destaquen els del passeig Maragall, la Via Augusta, el passeig de Fabra i Puig i el carrer de Mallorca. A la llista municipal hi ha un total de 18 actuacions en carrils bici a avingudes, eixos, cruïlles, places i a carrils ja existents que en total sumaran 24,6 quilòmetres nous de carrils bici segregats. A més a més, el consistori també té en previsió actuar en carrils bici ja existents per donar-los continuïtat i crear noves connexions entre ells. Una de les actuacions, per exemple, serà a la plaça de Catalunya: es construiran nous trams de carril bici que permetran connectar el casc antic de Ciutat Vella amb el passeig de Gràcia i la rambla de Catalunya.

A banda de construir nous carrils bici, també s’han previst una desena d’actuacions sobre 8,5 quilòmetres de l’actual infraestructura ciclista. L’objectiu és fer-la més segura, tant pels ciclistes com pels vianants

Més notícies
Un vianant ha d'esperar per accedir al metro, mentre un ciclista passa pel carril bici del carrer de la Marina, ignorant els senyals que indiquen que ha de cedir el pas / ESM

Tots contra el carril bici del carrer Marina: “Et poden atropellar”

Notícia: Tots contra el carril bici del carrer Marina: “Et poden atropellar”
Comparteix
Vianants, ciclistes i comerciants afirmen que la via, a tocar de la sortida de metro Monumental, és perillosa
Notícia: Tots contra el carril bici del carrer Marina: “Et poden atropellar” - Mobile
Desenes de bicicletes circulant per la calçada a tocar de plaça Espanya / Carola López (ACN)

Pedalada massiva de 2.000 ciclistes a Barcelona per demanar espais segurs

Notícia: Pedalada massiva de 2.000 ciclistes a Barcelona per demanar espais segurs
Comparteix
La iniciativa ha estat coordinada amb diverses ciutats europees i nord-americanes
Notícia: Pedalada massiva de 2.000 ciclistes a Barcelona per demanar espais segurs - Mobile

Nou comentari

Comparteix