Continua el debat sobre la mobilitat a Barcelona. I també a l’Eixample, principal focus de la transformació de la mobilitat urbana amb el projecte en marxa de Superilla, que si no hi ha retards, s’acabarà l’abril del 2023. En aquest context, i també quan els partits polítics contraposen idees de cara al 28M sobre si cal o no limitar el trànsit de vehicles privats a la ciutat, l’entitat Eixample Respira -l’impulsor de la qual ha fitxat per la candidatura d’Ada Colau- ha fet les seves propostes.
Peatge urbà i fora motos de les voreres
Eixample Respira ha plantejat una sèrie de propostes als partits perquè les incorporin als seus programes electorals. Entre aquestes hi ha la implantació d’un peatge urbà, una taxa per l’ús habitual de cotxes i motos a la ciutat que, eventualment, podria ser doble, a nivell de la Zona de Baixes Emissions i de l’Eixample. En segon lloc, volen que es limiti a 30 km/h i a un màxim de dos carrils dedicats a la circulació de cotxes i motos totes les vies de la ciutat i que es prohibeixi aparcar les motos en vorera. Reclamen també finalitzar la connexió del tramvia per la Diagonal i que s’estableixi una zona d’ultrabaixes emissions, per on només hi puguin circular veïns, treballadors, estudiants, transports públic i vehicles zero emissions.

Reforma integral del carrer d’Aragó
Una altra de les propostes és la reforma integral del carrer Aragó, de tal manera que sigui una via amb prioritat per als vianants. Pel que fa a les bicis, proposen crear una xarxa de carrils bici segurs i inclusius i que s’implantin carrils bici a tots els carrers de xarxa bàsica i a totes les avingudes d’accés i sortida de la ciutat.
A més, volen que es limiti a un únic carril la circulació de cotxes i motos davant dels centres educatius i sanitaris. Per últim, plantegen que s’estengui la xarxa d’eixos verds i noves places per aconseguir que com a mínim en un de cada tres carrers tinguin prioritat els vianants i altres usos col·lectius no motoritzats.