Nova ofensiva judicial del taxi contra Uber, Cabify i Freenow

Demanen sancions que poden arribar fins als deu milions d'euros

Nou capítol en la guerra del taxi a Barcelona. Les associacions Taxi Project i Elite Taxi Barcelona han denunciat Uber, Cabify i Freenow davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) i l’Autoritat Catalana de la Competència (Acco) per “pràctiques col·lusòries, abús de posició dominant, pràctiques deslleials i estratègia de preus predatoris”, segons una nota conjunta difosa per totes dues entitats.

Ambdues demanen que s’apliquin sancions greus a les firmes denunciades. Les sancions, segons indiquen les entitats, poden arribar fins als 10 milions d’euros. A banda, els representants dels taxistes acusen la CNMC i Acco de “donar suport” a la “competència deslleial” de milers d’autoritzacions de lloguer de Vehicles de Transport amb Conductor (VTC).

Segons les dues associacions, aquestes autoritzacions no van ser “mai” atorgades per fer serveis urbans, però en canvi els han fet de manera “persistent” els darrers anys. Per això, les dues entitats acusen de “passar per alt la il·legalitat i il·legitimitat” de les VTC i d’intentar que les autoritzacions “es multipliquessin fins a l’absoluta liberalització”.

Fonts de Free Now han explicat al TOT Barcelona que no han rebut “cap notificació” sobre la demanda i que, per tant, no poden fer valoracions perquè en desconeixen els detalls. Tot i això, la companyia assegura que “sempre” opera d’acord amb “les regles de cada mercat” i que respecten “el preu de taxímetre o preu tancat”, segons cada regulació, per la qual cosa els taxistes que treballen amb ells sempre han rebut “l’import íntegre” dels trajectes malgrat que hagin fet descomptes per la Covid.

Més informació

Comentaris

    en fi 02/06/2021 12:19 pm
    els únics que son un perill públic, son els mateixos taxistes, per la seguretat de la ciutadania, de la resta de conductors. I perquè no accepten cap competència, encara que aquesta sigui legal

Nou comentari