La marxa lenta dels taxistes col·lapsa el centre de Barcelona

Els conductors també reclamen la implantació immediata de l'aplicació pública

Centenars de taxistes s’han aplegat aquest dijous a primera hora a l’Avinguda Maria Cristina de Barcelona per iniciar una marxa lenta pel centre de la ciutat fins a la Plaça Sant Jaume contra “les constants irregularitats” de Cabify, com per exemple incomplir la precontractació de 15 minuts, la circulació dels vehicles sense tenir cap servei contractat o no tenir visible l’adhesiu que indica el dia de descans, entre d’altres. A més, els conductors també reclamen la implantació urgent de l’aplicació pública i que, denuncien, acumula molt retard. A més, consideren que oferiria plenes garanties de gestió de les dades personals i tarifes regulades.

La marxa lenta –que ha estat convocada per tots els sindicats i associacions del sector– ha començat a la Plaça Espanya i recorrerà la Gran Via, el carrer Balmes, el carrer Pelai, la Plaça Catalunya i el carrer Fontanella i fins a Via Laietana, on els conductors estacionaran els seus vehicles i continuaran a peu fins a la Plaça Sant Jaume. Tot i que la marxa va ser convocada fa dies contra les pràctiques de Cabify, el sector del taxi també té Uber en el punt de mira des que aquesta primavera va tornar a la ciutat, aquest cop com a aplicació de taxis i no com a VTC.

Rls taxis esperant a l’Avinguda Maria Cristina per començar la marxa lenta cap a la Plaça Sant Jaume / ACN

Els taxistes han començat a arribar a plaça Espanya al voltant de les nou del matí fins que han omplert pràcticament tots els carrils de l’avinguda Maria Cristina i de l’avinguda Rius i Taulet, que hi dona accés des del carrer Lleida. Només s’ha deixat un espai habilitat pels cotxes que sortien contínuament de la Fira de Barcelona, on s’està duent a terme la campanya de vacunació contra la Covid, a molts pocs metres de la concentració.

Reunió amb l’Ajuntament

Finalment, els taxistes han deixat l’avinguda Maria Cristina a les deu del matí i la capçalera ha començat a arribar a la Via Laietana al voltant de tres quarts de dotze del migdia, on hi han deixat els vehicles estacionats i s’han adreçat a la plaça Sant Jaume. Un cop allà, una representació encapçalada pel portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez; el portaveu de l’Agrupació Taxi Companys, Cristian Navarro; i el secretari de l’Agrupació Taxi Companys, Pablo Fernández; s’han reunit a l’Ajuntament de Barcelona amb la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, i el tinent d’alcaldia de Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle.

Abans de sortir de la plaça Espanya, el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha tornat a carregar contra Cabify, a qui ara acusa de fer servir uns dispositiu lluminosos per captar l’atenció de possibles usuaris. Es tracta dunes senyals, ha alertat, que no estan homologades i que els conductors col·loquen al costat de l”airbag’ i “posen el perill” els clients dels VTC. A banda, també ha reiterat que els vehicles en la plataforma estan “per totes les cantonades i retolats” sense un servei precontractat, tal com estableix el decret; a més de no indicar quins dies els toca descansar. “És una fugida endavant i estan utilitzant una estratègia molt agressiva perquè els fem nosaltres la publicitat”, ha criticat.

L’app pública, amb retard

Per la seva banda, el portaveu del Sindicat del Taxi de Catalunya, Cristian Navarro, ha també ha posat l’accent en l’aplicació pública, que ha de permetre poder demanar un taxi per via telemàtica i que no es preveu que s’implanti fins al 2022 com a mínim. “És tard i volem que s’acceleri al màxim”, ha assenyalat Navarro, que ha recordat que és un compromís d’aquesta legislatura. També, ha demanat formar part de l’equip que està desenvolupant l’aplicació. “Millor que un taxista no sap ningú el què necessita per treballar”, ha reivindicat.

El secretari de l’Agrupació Taxi Companys, Pablo Fernández, ha destacat que la moratòria perquè els VTC puguin fer serveis urbans s’acaba en un any i mig dels quatre que els va donar el govern. “Aquests vehicles no podran fer cap servei de caràcter urbà sinó tenen llicència urbana, aquí es decidirà quin és l’equilibri”, ha comentat sobre la ràtio 1/30 ratificada pel Tribunal Suprem.

Uber, també en el punt de mira

Tot i que la marxa va ser convocada fa dies contra les pràctiques de Cabify, el sector del taxi també té Uber en el punt de mira des que aquesta primavera va tornar a la ciutat, aquest cop com a aplicació de taxis i no com a VTC. Aquesta setmana al director general d’Uber a Espanya, Juan Galiardo, va presentar una denúncia davant l’Autoritat Catalana de la Competència contra Élite Taxi i Taxi Project per promoure una “campanya d’amenaces, boicot i intimidació” contra els conductors que s’han volgut adherir a la companyia. Per la seva banda, el coordinador de Taxi Project i portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, va replicar amb l’anunci d’una querella per calúmnies als jutjats, que té previst presentar la setmana que ve. Álvarez també ha avançat que preparen una acció contra Galiardo per als propers dies, tot i no ha volgut donar detalls.

Comentaris

    en fi 20/05/2021 1:27 pm
    tenen tot els seu dret en manifestar-se, faltaria més, ara bé, aquesta manifestació que han fet és legal?, o com que es pensen que son els reis del manbo, poden fer i desfer, en tot el que els hi doni la gana. Ah, i en tot negoci hi ha d'haver-hi competència, legal, això si. Ara les amenaces del taxistes i del tito molt legals no deuen ser
      Joan de Sant Andreu 20/05/2021 1:58 pm
      Ja esta bé amb aquests corsaris. Volen la patent per fer el que els hi vingui en gana. Doncs s han se guanyar la vida cim tothom i si el seu servei ja no fa falta al menys com l ofereixen, han de plegar com la resta de sectors que han hagut de reconvertir-se. El que no és de rebut que cada vegada que els hi peta facin tant de mal a aquesta ciutat. Benvolgut sia el servei ofert per Uber i Cabify

Nou comentari