Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Una nova línia de Rodalies podria creuar Barcelona per sota la Diagonal
  • CA

Connectar Barcelona i Castelldefels amb un túnel per sota l’avinguda Diagonal. Aquesta és la proposta que ara mateix estudia el Ministeri de Transports i Mobilitat del govern espanyol, que ja ha iniciat els tràmits per dissenyar com hauria de ser aquesta nova línia de Rodalies que permetria creuar la capital catalana per sota d’aquesta artèria barcelonina.

Segons informa Betevé, aquest projecte es troba encara en fase preliminar i per ara només s’han adjudicat per un valor d’1,3 milions d’euros els treballs de redacció d’un estudi per idear com pot ser el traçat d’aquesta nova línia. La previsió inicial és que el recorregut connecti Castelldefels amb Barcelona entrant per la Zona Universitària i, un cop realitzat aquest primer tram, s’estudiarà també la possibilitat d’allargar la línia amb un túnel per sota la Diagonal que creui la ciutat pràcticament d’extrem a extrem.

La proposta que posa el govern espanyol sobre la taula s’emmarca en el Pla de Rodalies 2020-2030, de manera que la infraestructura no seria una realitat almenys fins a la pròxima dècada. La intenció de l’Estat és que aquesta nova línia -que hauria de passar pels municipis de Gavà, Viladecans, Sant Boi de Llobregat, Cornellà de Llobregat i Esplugues de Llobregat- actuï com un complement de la xarxa ferroviària actual, que ja compta amb dos túnels habilitats per als combois de Rodalies i un altre per a les línies d’alta velocitat.

Un projecte plantejat l’any 2010

Cal recordar que aquest projecte per connectar les ciutats de Barcelona i Castelldefels ja es va plantejar l’any 2010, quan el govern espanyol va encarregar un estudi informatiu que finalment no va acabar sent aprovat. El plantejament rebutjat aleshores preveia la creació d’una línia circular amb un túnel per sota l’avinguda Diagonal que permetés connectar la Zona Universitària amb Sant Cugat del Vallès, el campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la plaça de les Glòries.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Joan Pau a setembre 08, 2022 | 19:43
    Joan Pau setembre 08, 2022 | 19:43
    A sota de la Diagonal s'ha de construir un metro i parking pels usuaris. Igual que a les rondes! Si posem una infraestructura com un tren de Renfe hem vegut oli.
  2. Icona del comentari de: Joan Pau a setembre 08, 2022 | 20:01
    Joan Pau setembre 08, 2022 | 20:01
    Per cert, a l'estació de Sants sí que s'ha d'invertir perquè fa temps que es veu petita. La línia del Maresme ha d'anar recta des del Clot, actualment fa servir massa temps. I tot el tall a la ciutat que provoquen les vies de la Sagrera, s'ha de fer parkings, molt més metro i la superfície ajardinada!
  3. Icona del comentari de: Carles Cabanyes a setembre 10, 2022 | 18:09
    Carles Cabanyes setembre 10, 2022 | 18:09
    Si tenim que esperar per aquest projecte del estat espanyol....BARBA. Millor seria que la Generalitat millores el metro i el fes arribar fins Gavà pasant per Sant Boi que encara están patin per la comunicació urbana.

Respon a Carles Cabanyes Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa